Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,6367
EURO
10,1730
ALTIN
487,27
BIST
1.419
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Parçalı Bulutlu
29°C
Bursa
29°C
Parçalı Bulutlu
Pazartesi Parçalı Bulutlu
35°C
Salı Gök Gürültülü
28°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
28°C
Perşembe Sağanak Yağışlı
19°C
SON DAKİKA

Adaletten En Uzak Olanlar

13.04.2020
0
A+
A-
İnsanların adaletten en uzak olanı, adaletten en fazla gafil olanı ile nefsini en az hesaba çekenidir.

İnsanların adaletten en uzak olanı, adaletten en fazla gafil olanı ile nefsini en az hesaba çekenidir. İnsanların adaletten en uzak olan ve adaletten en gafil olmada en ileride olanı ise, adaleti en fazla küçümseyeni ve ihmal edenidir.

Gözetildiğini aklına getirsen organların kaskatı kesilir, kalbin çatlayacak gibi olur ve olduğun yerde erir, bununla aptallaşır kalırdın.

Düşünmedikçe, haya ve korkunun Allah’ın gözetlemesine bağlı olduğunu, Allah’ın senin kalbine vakıf olduğunu, duyularının kalbine getirdiği şeyi bildiğini, kudretinin seni kuşattığını fark edemezsin. Bundan sonra Allah’ı küçümseyen kimse gibi senin sırrının farkında olmayan ve senin içinde olana dair hiçbir bilgisi olmayan kimseyi gözetmeye yönelir ve ‘insanlar kalbimde olanı bilselerdi benden nefret eder ve benden iğrenirlerdi’ dersin. Bu takdirde sen şöhretinin azalmasından ve insanların yanındaki konumunu kaybetmekten korkarak utanır ve korkarsın. Böylece onların gözetiminde olur, onlardan korkar ve onların nefretlerinden tedirgin hale gelirsin.

Çünkü artık senin için Allah’ın nefreti ve senin O’nun katındaki değerini,yerini kaybetmen diye bir şey söz konusu değildir. Halbuki Allah’ın nefreti daha büyüktür.

Sonra Allah’a yakınlaştıran amellerden birini işlediğin zaman, insanlar bunun farkına varırlar. Kalbini, yaptıklarına dair onların övgülerinin sevgisine bağlar ve yaptıklarınla onların yanında bir yer edinmekten hoşlanırsın. Kendisiyle Allah’a yaklaşılan, içten bir bağlanma veya organlarla kazanılmış bir amel varsa ve bu da gizli ise, seni övmeleri için insanların onu fark etmeleri ve o ameller insanların yanındaki mevkiinin artması hoşuna gider.

Allah Tealanın yaptıklarının farkında olması ve gizli ya da açık amellere, O’nun verdiği sevap ile yetinmezsin. Sen insanların amelini bilmesi ile yetinip bundan razı olarak sürekli olandan gafil, gururlu ve aldanmış olursun

Bu durum sana göre en güzel halin ve en sağlam işin olur. Halbuki sadece Allah’la; O’nun senin farkında olması, kendisine itaat edenlere karşılığının bol bol vermesi, o kimselere olan sevgisi, onları muvaffak kılması, sadece onlara rehberlik etmesi, onları gözetmesi ile yetinseydin; bu seni hem sana hemde kendi nefsine zararı da faydası da dokunmayan kimselerden müstağni kılar ve Allah’da bununla senden razı olmuş olurdu.. Keşke hep bu (murakebe) halini muhafaza etmiş olsaydın.

Senin üstünlüklerinden en evla ve sana en faydalı olanı, nefsinin senin nezdinde ancak kıymeti kadar yerinin olması, içinin dışından daha faziletli olması, insanların haklarına son derece riayet etmen, onların haklarını almaman, onların haklarına tecavüz ettiğin zaman nefsinden onların öçlerini alman, insafı onlardan beklemendir.

Kaynak: Muhasibi / Adabü^n-Nüfüs ( Nefsin Terbiyesi ) / bkz: 31-32

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

%d blogcu bunu beğendi: