Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,6023
EURO
10,2687
ALTIN
493,11
BIST
1.410
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Mevzi Sağanak
30°C
Bursa
30°C
Mevzi Sağanak
Perşembe Mevzi Sağanak
30°C
Cuma Parçalı Bulutlu
31°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
32°C
Pazar Parçalı Bulutlu
31°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?
Namazda Secdelerden Birisini Unutan Birisi Ne Yapmalı?

Allah Hakkında Bilgisizce Söz Söylemenin Büyük Bir Günah Olduğu

İslam ve Kur'an adlı kardeş web sitemize ulaşmak için Tıklayınız

08.03.2020
0
A+
A-

Allah Hakkında Bilmeden İleri-Geri Konuşmak

Sebep olduğu mefsedet açısından bunun ardından, isimleri, sıfatları ve fiilleri konusunda ilim sahibi olmaksızın Allah hakkında söz söylemek, O’nun kendi Zatını nitelediği şeylerin, Rasulünün O’nun sıfatı olarak bildirdiği şeylerin aksine nitelemede bulunmak gelir. Bu tutum, yaratmanın ve emrin kendisine ait olduğu Zatın hikmetine tamamıyla zıt ve aykırı bir tutum olup Rablik ve ilahlık özelliklerini de zedelemek demektir.

Eğer bu tutum bile bile sergileniyorsa, Allah katında daha büyük bir günahı ve şirkten daha çirkin bir inattır.

Rab Tealanın sıfatlarını ikrar eden müşrik, O’nun kemal sıfatlarını inkar eden muattıleden iyidir. Bu durum tıpkı bir kralın hükümranlığını kabul eden, krallığını ve hak ettiği nitelikleri inkar etmeyen ama bazı konularda o hükümdarın bir ortağının bulunduğunu düşünen kimsenin hükümdarlık özelliklerini ve kral olmasını sağlayan nitelikleri inkar edenden daha iyi olmasına benzer.

Fıtratlarda ve akıllarda yer etmiş olan budur.

Kemal sıfatlarını zedelemek, kemal vasfını inkar etmek nerede; hak mabud ile kul arasına sokulmuş, hak mabudu yüceltmek amacıyla ve O’na yaklaştıracağı ümidiyle bir aracıya kulluk etmek nerede?! Yani muattıle tipi rahatsızlık, tedavisi olmayan, unulmaz bir hastalıktır!

Bununla alakalı olarak Allah Teala, muattılenin öncüsü olan firavunun, Musa (a.s)’ın Rabbinin göklerin üstünde olduğuna dair verdiği haberi inkar edişini anlatmış ve şöyle buyurmuştur: “Firavun dedi ki: ‘Ey Haman! Bana yüksek bir kule yap, belki yollara, göklerin yollarına erişirim de Musa’nın ilahını görürüm.’…”(Mumin 36-37)

Şeyh Ebu’l-Hasen el-Eş’arı, kitaplarında muattıleye karşı bu ayeti delil göstermiştir-ki daha önce geçti-.

Yüce Allah hakkında ilimsizce söz söylemek ve şirk koşmak birbirinden ayrılmaz.

Dalalete götüren bidatler Allah Tealanın sıfatları hakkında cehalet, O’nun Kendisi hakkında bildirdiklerini ve Rasulünün O’nun hakkında bildirdiklerini inatla ve bilgisizce yalanlamak olduğu için- küfürden daha aşağıda olsalar da- büyük günahların en büyüklerinden sayılmıştır. İblis için bu bidatler, büyük günahlar içinde en sevimli olanlardır. Nitekim seleften bir şöyle demiştir: “Bidat, iblis için masiyetten daha sevimlidir. Çünkü masiyetten dönülebilir ama bidatten dönülmez.”

İblis de şöyle demiştir: “Ademoğullarını günahlarla helal ettim. Onlar da beni mağfiret dilemekle ve ‘la ilahe illahlah’ sözüyle helal ettiler. Onların bu durumunu görünce aralarına nefsi arzuları serptim. Artık günah işliyorlar ama iyi bir şey yaptıklarını zannettikleri için tevbe etmiyorlar.”

1- Malumdur ki günah işleyenin zararı kendine; bidatçinin zararı ise- sadece kendine değil- herkesedir.

2- Bidatçinin fitnesi dinin temeline; günah işleyenin fitnesi ise şehvete yönelktir.

3- Bidatçi, insanların sıfat-ı müstakimi üzerine oturup onları alıkoymaya çalışır, günahkar ise böyle bir tutum içinde değildir.

4- Bidatçi, Rab Tealanın sıfatlarını ve kemal özelliğini zedeler; günah işleyen kimse ise böyle değildir.

5- Bidatçi, Rasulullah (s.a.s.)’in getirdiğine aykırı hareket eder; günah işleyen kimse ise böyle gibi bir tutum içinde değildir.

6- Bidatçi, insanların ahirete giden yollarını keser; günah işleyen kimse ise günahları sebebiyle bu yolda yavaş ilerler.

Kaynak: İbnu’l Kayyım el-Cevziyye / ed-Dua ve’d Deva (Kalbin İlacı) / bkz: 299/301

    Yorumlar

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.