Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,8767
EURO
10,3747
ALTIN
494,82
BIST
1.384
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Parçalı Bulutlu
26°C
Bursa
26°C
Parçalı Bulutlu
Çarşamba Sağanak Yağışlı
23°C
Perşembe Çok Bulutlu
23°C
Cuma Parçalı Bulutlu
23°C
Cumartesi Hafif Sağanak
22°C
SON DAKİKA

Allah’ın Rahmetinden Ümidinizi Kesmeyin Ama Fazla Ümitvar da Olmayın

25.04.2020
0
A+
A-

İnsanları düşündüğümde gördüm ki onların hali şaşılacak derecede vahimdir.

İnsan bir vaaz dinlediğinde bu vaazlar onlara ahireti hatırlatır ve vaaz edenin de doğru söylediğini bilirler. Sonra ağlarlar, ihmal ettikleri amelleri için rahatsızlık duyarlar ve yapamadıklarını telafi etmek için kararlı olurlar.

Ancak daha sonra kararlı oldukları amellerde gevşek davranırlar. Sonra kendilerine Sana vadedilen hususlar konusunda şüphen mi var? denildiğinde Vallahi hayır derler. Sonra ona O zaman salih amel işle denilirse buna niyetlenir ancak daha sonra bunu sürdüremez ve bırakır. Bazen de bu kişi yasaklandığını bildiği halde lezzetlerin peşine düşer. Bu duruma Tebuk Seferi’ndeki üç kişinin hali örnek verilebilir.

‘Onların savaşa katılmamaları için bir özürleri yoktu ve bunun çirkin bir şey olduğunu da biliyorlardı. İşte her günahkarın ve haddi aşan kişinin durumu da böyledir.

Amel ve İbadet Etmemenin Sebepleri

Ben inanıldığı halde amellerin geciktirilmesinin sebeplerini düşündüm ve bu sebeplerin üç tane olduğunu gördüm:

Birincisi: Nefsin acil olan şeyleri hemen görmesidir. Bir şeyi görmek onun daha sonra ulaşacak cürmünü düşünmeye engeldir.

İkincisi: Tevbe ederim düşüncesiyle tövbeyi ertelemektir. Eğer kişi akıllıca düşünse tehir etmenin afetinden sakınırdı. Çünkü belki de ölüm hemen gelecek ve kişi tövbe etmeye fırsat bile bulamayacaktır. Ne ilginçtir ki kişi ruhunun hemen alınabileceği gerçeğini kabul eder ancak amel işlemeye gelince kararlı davranmaz. Çünkü heva kişinin uzun ömürlü olacağını telkin eder. Oysa peygamber (s.a.v)

Namaz kılarken son namazınmış gibi kıl buyurmuştur.

İşte bu hadis bu hastalığa yakalanan kişi için verilecek en mükemmel ilaçtır. Çünkü kişi bir sonraki namaza kalkamayacağını bilirse o zaman namazı güzel kılmak için elinden geleni yapar.

Üçüncüsü: Allah’ın rahmetini ümit etme düşüncesidir. Yani günahkar kişi Rabbim acıyandır der ancak O’nun azabının şiddetli olduğunu unutur. Keşke bu kişiler Allah’ın rahmetinin basit olmadığını bilselerdi. Eğer O’nun rahmeti basit olsaydı hiçbir kuş kesilmez, hiçbir çocuk acı çekmezdi, azap etmeyeceğinden de emin olunurdu. Allah (c.c) dininde beş kırat değerindeki bir şeyi çalan kişinin elini kesmesini emretmişken, günah işlediğiniz halde ve halen bu günaha da devam ederken Rahmetinden bu kadar ümitvar olmak yanlıştır. Allah’tan bize salih ameller işlemek için irade ve azim vermesini niyaz ederiz.

Kaynak: İbn Kayyım el-Cevziyye / Tehlikeli Tuzaklar / bkz :186-187

Aşağıdaki konular ilginizi çekebilir. Bakmak ister misiniz?

    Yorumlar

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.