Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,3240
EURO
10,0979
ALTIN
490,36
BIST
1.440
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
24°C
Bursa
24°C
Az Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
28°C
Cuma Az Bulutlu
28°C
Cumartesi Az Bulutlu
29°C
Pazar Gök Gürültülü
24°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Covid-19 Sayesinde İnsanın Kendisi ile Yüzleşmesi
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?

Beyyine Süresi & Beyanu’l-Hak

02.01.2021
0
A+
A-

Beyyine Süresi Medeni Bir Süre Olup 8 Ayetten oluşmaktadır ve Kuran-ı Kerimde 98. sırada ki süredir

Beyyine süresi Medeni bir süre olup; Hicretin ilk yıllarında bir bütün halinde indirilmiş olup tamamı 8 ayettir. Adını birinci ayetindeki, apaçık belge anlamına gelen ‘beyyine’ kelimesinden almıştır. Hz Osman’ın Mushaf’ ındaki kronolojik sıralamaya göre 100, Hz Ebu Bekir’in cem ettirdiği elimizdeki Kur’an’a göre ise 98. süredir.

Uzeyr Allah’ın oğludur, Mesih allah’ın oğludur, Allah; Meryem ile Mesihtir, Allah üçün üçünsüdür diyen ve dinlerini parça parça bölen Yahudi ve Hristiyanlar kesinlikle kafir olmuş ve böylece tevhid, ahlak ve sosyal ilişkilerle ilgili ilkelerde İslam’dan tamamen uzaklaşmışlardır. Çok azı hariç, Ehl-i Kitap Allah’ı bırakıp ilim ve din adamlarını, yani ahbar ve ruhbanı kendilerine rab edindiler ve Allah’ın Dini İslam’ı bırakıp kendi uydurdukları batıl dinlerine uydular.

Müşrikler ise; Biz atalarımızda gördüğümüzden başka yola uymayız, Atalarımızdan gördüklerimiz bize kafidir diyerek, körü körüne kendi elleriyle yaptıkları putlara taptılar. Aslı ve gerçekliği olmayan, sadece boş isimlerden ibaret olan Lat, Menat, Uzza adını verdikleri putları, zihinlerinde büyüttükçe büyüttüler ve kendilerine dahi hiçbir yararı da zararı da olmayan cansız varlıklara kulluk ettiler.

Asır, Ehl-i Kitap için de Ümmiler için de felaket asrıydı; bütün insanların yeni bir uyarıcıya, Allah2tan açık bir belge olarak gelip insanları, dini kendisine özgü kılarak tek bir Allah’a ibadet etmeye çağıracak ve içeriisne beşer sözü karıştırılmamış sağlam hükümler içeren tertemiz sayfalar okuyacak peygambere büyük ihtiyaç vardı. Çünkü insanların Ehl-i Kitap olanı da olmayanı da doğru yoldan tamamen sapmakla kalmamış parça parça bölünmüşlerdi Yeni bir peygamber, yeni bir sistem ve yeni bir çağrı olmadıkça, artık insanlık aleminde düzelme beklenemezdi.

Tevrat ve İncil’de haber verildiği ve temel nitelikleri anlatıldığı için Ehl-i Kitap gelecek olan en son Peygamberi tanımakta ve beklemekteydiler. Müşrikler ise: “Bize uyarıcı ve yol gösterici bir peygamber gelse ve bizim dilimizle bir kitap indirilsede biz Ehl-i Kitaptan daha iyi yolda oluruz” diyerek bir peygamberin gelmesine şiddetle ihtiyaç duyduklarını ihsas ettiriyorlardı.

Yahudi ve Hristiyanlardan büyük çoğunluk, ilahi bir rehber olarak gönderilen bu peygamberi çok iyi tanımalarına ve gelmesini hasretle beklemelerine rağmen, ırkçı ve bencil tavırlarından ötürü haset ettiler, risaleti inkar ettiler, olanca kin ve nefretleriyle Allah’ın en son elçisinin karşısına dikildiler. Oysa bu Peygamber, ahlaki değerleri tamamlamak, dini kemale erdirmek ve alemlere rahmet olmak için gelmişti; onları kendisinden öncekiler gibi, en doğru ve en sağlam bir yola, insani bir hayat tarzına, eşyaya ve insana kul köle olmayı terk edip sadece Allah’a kul olmaya çağırmakta idi

Yaratılmışlara kulluğu terk edip yüce yaratıcıya yönelmeye; namazı kılıp zekatı vermeye davet ettiği için Allah’ın elçisini yalanlayan ve ayetlerini inkar edenler, içinde ebedi kalmak üzere cehennemi hak ettiler

O nedenle kafirler, halkın en kötüsüdürler. Hasretle bekledikleri ilahi ışığa kavuşan, onun aydınlığında doğru yolu bulan ve sadece Allah’a samimiyetle ibadet edip insanlığın hayrına salih iş yapan müminler ise, insani kimlik ve kişiliklerini korudular. Allah’tan başkasına kulluk zilletine boyun eğmediler. Sonuçta onlar, Allah kendilerinden hoşnut, onlar da Allah’tan hoşnut olarak ahirete intikal edeceklerdir. Bu yüzden müminler de insanların en iyileridir. Elbette, ebedi cennetler onlar içindir..

Kaynak: M. Zeki Duman / Beyanu’l-Hak / C: III / bkz: 419-420

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.