Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
7,4126
EURO
9,0363
ALTIN
441,98
BIST
1.542
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Sağanak Yağışlı
15°C
Bursa
15°C
Sağanak Yağışlı
Pazartesi Yağışlı
16°C
Salı Sağanak Yağışlı
17°C
Çarşamba Karla Karışık Yağmur
12°C
Perşembe Kar Yağışlı
4°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Ters İlişkinin Zararları
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Covid-19 Sayesinde İnsanın Kendisi ile Yüzleşmesi
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz

Bir Yanlışı Gördüğümüz Zaman Neden O Yanlışa Neden Dur Diyemiyoruz

12.01.2021
0
A+
A-

Tapılmaya ve anılmaya en layık olan, hamde ve şükredilmeye en çok yaraşan, akıl sahipleri tarafından bilinip inkar edilmeyen, masiyetlerden menedip, korkutan ve öğüt veren, velilerini iyiliği emretmek ve kötülüğe engel olmak üzere görevlendiren Allah’a hamd olsun. Anlayıp tefekkür edenlerin hamd ettiği gibi O’na hamd eder, işleri erken yapanların en şereflisi olan elçisi Hz Muhammed’e, ashabına ve dünyada öğüt almayanların ahirette öğüt alacakları zamana kadar ona tabi olanlara çokça salat ve selam ederim (1)

Ve Rabbin dedi ki

“Ey müminler! İçinizden hayra çağıran, iyiliği yayıp kötülükleri önleyen bir topluluk bulunsun. İşte selamet ve felahı bulanlar bunlar olacaklardır (2)” ve yüce Allah başka bir ayet-i celile ile devam ediyor

“Ey Resul! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan O’nun elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır. Doğrusu Allah, kafirler topluluğuna rehberlik etmez (3)” ve “Rablerinin huzurunda toplanacaklarından korkanları onunla (Kur’an ile) uyar. Onlar için Rablerinden başka ne bir dost, ne de bir aracı vardır; belki sakınırlar (4)”. Ancak şunu da unutma ve “Bil ki sen ölülere işittiremezsin, arkalarını dönüp giderlerken sağırlara da daveti duyuramazsın (5)” ve “Sen körleri sapıklıklarından çevirip doğru yola getiremezsin. Ancak ayetlerimize inanıp da teslim olanlara duyurabilirsin (6)”.

O zaman ey “(Resulüm!) Sen şimdi sabret. Bil ki Allah’ın vadi gerçektir. (Buna) iyice inanmamış olanlar, sakın seni gevşekliğe sevketmesin! (7)”.

Burda ki Resule olan hitap yani emr-i maruf nehyiy-i münker tüm insanlar için geçerlidir.”Önlenecek şeyler üç kısımda ele alınır

Bunlar;

Birincisi elle önlenecek şeylerdir. Bu devlet başkanlarına ve sultanlara mahsustur

İkincisi dille engellenecek olanlar. Elle değil. Bunu da alimler yapacaktır

Üçüncüsü Kalpten yapılması istenmeyen kötülüklerdir. Bunu avam müminler yapar (8)”

“Resulüllah (s.a.v): Bir yerde günah işlenirse ona tanık olup nefret eden (bir rivayette karşı çıkan) orada bulunmayan kimse gibidir. Orada bulunmadığı halde o fiile rıza gösteren ise ona şahit olan gibidir (9)”. Peki kişinin bunlara engel olmamasının yada olamamasının sebepleri yada sebebi nedir diyecek olursan;

“Anlatıldığına göre bir şeyhin küçük bir kedisi vardı. Her gün yanı başındaki bir kasaptan kedisi için bir miktar sadakat alırdı. Bir keresinde kasabın bir münker işlediğini gördü. Evine girip kedisini dışarı çıkardı, sonra kasaba gidip yaptığı münkerin yanlış olduğunu söyledi. Bunun üzerine kasap ona dedi ki: Bundan sonra kedin için sana bir şey vermeyeceğim. O şeyh de kasaba şöyle dedi: Ben ancak kediyi evden attıktan ve senden bir şey beklememeye karar verdikten sonra yaptığın şey hakkında seni uyardım (10)”

İnsanlardan şu iki şeyi bekleyen kişi onların işlediği münkere engel olamaz.

Birincisi: İnsanların kendisine gösterecekleri kibarlık ve nezakettir.

Diğeri ise insanların kendisinden hoşnut olup onu övmesidir (11)”

Ve yine aynı şekilde “Bir şahıstan beklentisi olan kişi; kendisinde bulunmayan vasıflarla onu çok fazla över, ona yağcılık yapar, iyiliği emretmez ve kötülük yaptığında engel olmaz (12)”

“Ey iman edenler! Siz kendinize bakın. Doğru yolda olduğunuzda sapan kimse size zarar veremez. Hepinizin dönüşü Allah’adır ve O size yaptıklarınızı bildirecektir (Maide ‘105) ayeti hakkında Resulülah (s.a.v) buyuruyor ki: Birbirinize iyiliği emredin kötülükten sakındırın. Ancak cimriliğe boyun eğildiği, insanların arzu ve hevesleri peşinde gittiklerini gördüğünde, dünyanın dine tercih edilip herkesin kendi görüşünü beğendiği dönemlerde sadece kendinin çaresine bak ve avamı bırak. Ondan sonra öyle günler gelecek ki, o günlerde dinin emirlerine uyma hususunda gösterilecek sabır ateş parçasını elde tutmak gibi zor olacak. O günlerde Müslüman olarak yaşamaya çalışanlara, sizin gibi yaşayanın birinin elli katı sevap verilecek (13)”

“Onlar kendilerine yapılan nasihatı unutunca, biz de kötülükten men edenleri kurtardık, zulmedenleri ise yapmakta oldukları kötülüklerden ötürü şiddetli bir azap ile yakaladık (A’raf’165): Yüce Allah kötülükten nehyedenlerin kurtulduğunu ve zalimlerin helak olduğunu bizatihi bildirirken, ona ses çıkarmayanlar hakkında herhangi bir şey buyurmamıştır. Çünkü amellerin karşılığı aynı türden verilir (14)”

Kaynak: İsmail Ekinci

(1-İbnü’l Cevzi / Minacü’l-Kasıdin Ve Müfidü’s-Sadıkin / C:1 / bkz: 511) (2-Al’i İmran Süresi 104) (3-Maide Süresi 67) (4-En’am Süresi 51) (5-Neml Süresi 80) (6-Neml Süresi 81) (7-Rum Süresi 60) (8-Abdülkadir Geylani / El-Ğunye / bkz: 176) (9-İbn Kesir / İbn Kesir Tefsiri / C:4 / bkz: 16) (10-İbnü’l Cevzi / Minacü’l-Kasıdin Ve Müfidü’s-Sadıkin / C:1 / bkz: 534) (11-İbnü’l Cevzi / Minacü’l-Kasıdin Ve Müfidü’s-Sadıkin / C:1 / bkz: 535) (12-İbnü’l Cevzi / Minacü’l-Kasıdin Ve Müfidü’s-Sadıkin / C:1 / bkz: 586) (13-İbn Kesir / İbn Kesir Tefsiri / C:4 / bkz: 87) (14-İbn Kesir / İbn Kesir Tefsiri / C:4 / bkz: 521)

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.