Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
7,4642
EURO
9,0240
ALTIN
438,14
BIST
1.524
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Yoğun Kar Yağışlı
5°C
Bursa
5°C
Yoğun Kar Yağışlı
Pazar Yoğun Kar Yağışlı
2°C
Pazartesi Kar Yağışlı
-1°C
Salı Çok Bulutlu
0°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
1°C
SON DAKİKA
Tövbe İstiğfar Duası
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Ters İlişkinin Zararları
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Covid-19 Sayesinde İnsanın Kendisi ile Yüzleşmesi
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?
Namazda Secdelerden Birisini Unutan Birisi Ne Yapmalı?

Çocuk Emzirme

06.08.2020
0
A+
A-

Bakara Süresi 233 Ayet

Bakara Süresi 233. Ayet Meali: Emzirmeyi tamamlatmak isteyen (baba) için, anneler çocuklarını iki tam yıl emzirirler. Onların örfe uygun olarak beslenmesi ve giyimi baba tarafına aittir. Bir insan ancak gücü yettiğinden sorumlu tutulur. Hiçbir anne, çocuğu sebebiyle, hiçbir baba da çocuğu yüzünden zarara uğratılmamalıdır. Onun benzeri (nafaka temini) varis üzerine de gerekir. Eğer anne ve baba birbiriyle görüşerek ve karşılıklı anlaşarak çocuğu memeden kesmek isterlerse, kendilerine günah yoktur. Çocuklarınızı (süt anne tutarak) emzirtmek istediğiniz takdirde, süt anneye vermekte olduğunuzu iyilikle teslim etmeniz şartıyla, üzerinize günah yoktur. Allah’tan korkun. Bilin ki Allah, yapmakta olduklarınızı görür.

Bakara Süresi 233. Ayet Tefsiri: Allah (c.c) şöyle buyuruyor: ‘Onların örfe uygun olarak beslenmesi ve giyimi çocuğun kendisi için doğrulduğu kişiye aittir’. Yani, annelerin yeme ve içmeleri ile giyimleri örfe uygun olacak şekilde çocuğun babası üzerindedir. Yani baba bu konuda kendisinin varlıklı, orta gelirli veya dar gelirli olma durumunu göz önünde bulundurarak, israfa ve kısıtlamaya kaçmadan, annenin yurdundaki emsallerine yapılanı yapılır. Nitekim Allah (c.c) şöyle buyurur: ‘İmkanı geniş olan, nafakayı imkanlarına göre versin; rızkı daralmış bulunan da Allah’ın kendisine verdiği kadarından nafaka ödesin. Allah hiç kimseyi verdiği imkandan fazlasıyla yükümlü kılmaz. Allah, bir güçlükten sonra bir kolaylık yaratacaktır (Talak 7)’

[ads1]

Dahhak der ki: Karısını boşadığında ondan bir çocuğu olan adam, annesi onu emzirdiğinde annesinin normal yeme-içme ile giyim ihtiyaçlarını görmek zorundadır ve bu vaciptir.

‘Hiçbir anne, çocuğu yüzünden zarara açmamalıdır’. Yani babasının yetiştirmesini engellemek için çocuğu ona vermemeye kalkışmamalıdır. Ama, yaşamını sürdürmek için genelde zorunlu olan süt emzirmeyi yapmadan teslim edemez. Emzirdikten sonra dilerse çocuğu ona verir. Fakat babaya zarar verecekse çocuğu ona teslim etmesi caiz olmaz. Aynı şekilde kocanın da sırf kadına zarar vermek maksadıyla çocuğu ondan alması caiz değildir. Bu yüzden ardından ‘Hiçbir anne, çocuğu sebebiyle, hiçbir baba da çocuğu yüzünden zarar açmamalıdır’ buyrulmuştur. Yani, sırf kadına zarar vermek maksadıyla çocuğu annesinden çekip almaya kalkışmamalıdır.

[ads2]

Not: Boşanma durumunda eşlerin karşılıklı olarak yapması gerekenler Kur’an’a göre bunlardır. Yine aynı şekilde Kur’an-ı Kerim boşanma durumunda nafaka konusunda, emzirme konusunda, çocuğun vekaleti konusunda ki emirleri bunlardır. Yani şimdi ki bışanan çiftlerin yaptığı gibi, boşanıyorsam donuna kadar alır anasını ağlatırım, çocuğun yüzünü göremez, çocuğu göstermem, çocuğu vermem gibi saçma sapan kelimeler kullanmak Allah’ın emirlerine ve tavsiyelerine karşı gelmektir. Allah’a karşı geleni de ancak cehennem temizler.

Kaynak: İbn Kesir / İbn Kesir Tefsiri (Tefsiru’l Kur’an’il Azim) / C: 2 / bkz: 212-215

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.