Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,7594
EURO
10,4069
ALTIN
499,17
BIST
1.391
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Gök Gürültülü
27°C
Bursa
27°C
Gök Gürültülü
Salı Parçalı Bulutlu
30°C
Çarşamba Gök Gürültülü
31°C
Perşembe Parçalı Bulutlu
30°C
Cuma Parçalı Bulutlu
31°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?
Namazda Secdelerden Birisini Unutan Birisi Ne Yapmalı?

Cuma Namazından Sonra Kılınan Zuhr-i Ahir Namazının Hükmü

İslam ve Kur'an adlı kardeş web sitemize ulaşmak için Tıklayınız

12.03.2020
0
A+
A-

Cuma günü Cuma namazı farz olduğu için öğle namazı kılınmaz. Ancak cuma günü, cuma namazının herhangi bir geçerli sebepten ötürü cemaate yetişip kılamamış olanlar, o günün öğle namazını kılarlar. Sahih addedilen rivayetlere ve görüşlere göre,

Cuma günü öğle vaktinde kılınması gereken namaz, sırasıyla dört rekat sünnet, iki rekat farz ve dört rekat da cumanın son sünnetidir. (4+2+4=10)

Türkiye’de ki hanefilerin cumanın dört rekat son sünnetinden sonra münferit olarak kıldıkları zuhr-i ahir, Şafiilerin iki rekat cumanın farzından hemen sonra cemaat halinde kıldıkları öğle namazının dört rekat farzı,

Resulüllah’ın asr-ı saadetlerinden çok sonra ortaya atılan bir şüphe sebebiyle ihdas edilmiş zaid bir namazdır. Kanaatimizce bid’attir. Çünkü böyle bir namazı, Resulüllah kılmadığı gibi, sahabiler ve tabiün da kılmamıştır.

Ortaya atılan iddiaya göre, birden fazla camide Cuma kılınan belde ve şehirlerde ancak ilk defa Allah-u Ekber deyip namaza başlayanların ki veya ilk önce selam verenlerin ki cumadır, diğer camilerde kılanların kıldıkları cuma kabul değildir. Çünkü Resulüllah ve sahabe dönemlerinde cuma namazı tek bir camide ve Resulüllah, ondan sonra da halifeleri tarafından kıldırılmıştır. Onların dönemlerinde birden fazla camide cuma namazı kılınmamıştır.

Bu iddia kanaatimizce yersizdir. Zira bu konuda Resulüllah’ın sünnetinde, ilk önce kılanın namazı namazdır, diğerlerininki değildir anlamında herhangi bir rivayet, hatta işaret dahi bulunmamaktadır. Kılınan namazı kabul edecek yada etmeyecek olan Allah’tır. Hangi namazımızın kabul edildiğini, hangisinin de kabul edilmediğini Allah’tan başkası bilemez.

Ancak bilebileceğimiz bir şey vardır, o da kılınan namazların kabule şayan olmasıdır. Bu da onların önce ya da sonra sırasına göre değil, ibadetteki vakit, ihlas, huşu, hudu ve tadil-i erkana göredir. Kaldı ki şüphe üzere yeniden namaz kılmak ve bunun dinden bir rükün kabul etmek dine ilaveden başka bir şey olmaz. Oysa şu ayet dinin tamamlandığını söylemektedir’. Bugün sizin dininizi kemale erdirdim, size nimetimi tamamladım, size din olarak İslam’ı seçtim… (Maide Süresi 3. Ayet)’

Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: Benden sonra din adına çıkacak her şey bid’attir, her bid’at merduttur, kim ona uyarsa onu dinden uzaklaştırır

Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: ‘Namaz kılınınca derhal yeryüzüne dağılıp Allah’ın lütfundan rızkınızı arayın ve Allah’ı çok anın ki başarıya ulaşasınız (Cuma 10)’. Bu ayet; cuma gününün müminler için tatil günü olmadığı ve olamayacağının açık bir delilidir. Çünkü ezandan önce işin bırakılması ve namaz bittikten sonra yeryüzüne dağılıp Allah’ın fazlından rızkın aranması emri, böyle bir tatili mümkün kılmamaktadır.

Kaynak: M Zeki Duman / Beyanu’l-Hak / C:3 / bkz: 250-251

    Yorumlar

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.