Dinen Çocuk Düşürme yani Kürtaj Yaptırmak
Çocuk düşürme: Ana rahmindeki çocuğa ruhun üflenmesinden önce ve sonra çocuğu düşürmenin hükmü hakkında fukahanın farklı görüşlerini.
İmam Gazali‘nin bu mevzudaki ihatalı mütalaasını ve buna dayanarak fukahanın, aşılanmış yumurtada hayat bulunduğunu bildiklerini kaydettikten sonra;
Mahmut Şellüt şöyle diyor; Ruhun üflenmesinden (dördüncü aydan) önce çocukta hayat yoktur diyen fakihlerin maksadı herhalde, dışarıdan ve bilhassa ananın hissettiği hayat belirtileri olacaktır. Yoksa aynı fukaha, ana yumurtasıyla birleşen spermin canlı olduğunu bilmektedirler.
Buna dayanarak diyebiliriz ki alimlerin çocuk düşürme mevzuundaki farklı görüşleri bu inceliğe dikkat etmemekten ileri gelmiştir, yahut da “bu durumda düşürme, canlılık dışardan hissedilir olduktan sonra düşürme gibi değildir” demek istemişlerdir.
Şu halde hangi devrede olursa olsun çocuk düşürmenin haram olduğunda bütün alimler birleşmiş oluyorlar.
Yine hangi zamanda olursa olsun zaruretlerin, kendi ölçülerine göre yerleri vardır. Bu açıklamalar, din ile tıbbın bu mevzuda görüş birliği içinde olduklarını ortaya koymuş olmaktadır
Hayrettin Karaman, İslam’ın Işığında Günün Meseleleri, 2/554. Ayrıca bak H.Karaman İslam’a Göre Doğum Kontrolü ve Kürtaj, Tüm Yönleri ile Aile Planlaması Sempozyumu Kitabı 136-154.