Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,6367
EURO
10,1730
ALTIN
487,27
BIST
1.419
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Parçalı Bulutlu
29°C
Bursa
29°C
Parçalı Bulutlu
Pazartesi Parçalı Bulutlu
35°C
Salı Gök Gürültülü
28°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
28°C
Perşembe Sağanak Yağışlı
19°C
SON DAKİKA

Evlenmek mi Yoksa Bekar Kalmak mı?

15.04.2020
0
A+
A-

Bekar Kalmanın Faydaları

Bu konu üzerinde aslında söylenecek çok söz vardır ancak söyleyeceklerim şuanda bekarlığın faydaları hakkında olacaktır. Ancak şunu belirtmek istiyorum ki ve ileride açıklanacağı üzere evlenmek Allah ve Resulü’nün rızasını kazanmak babında çok faydalıdır ancak bu değerlendirilemediği zaman değil rıza tamamen bir işkence ve azaptır. Bu aslında ileride açıklanacağı üzere kişinin niyetine -istimnada olduğu gibi- bağlıdır ve buna göre farklılık gösterecektir.

Bekarlığın her ne kadar Allah’ın fıtratına ve Resulüllah’ın sünnetine aykırı olacak olsa da bekarlığın, bekar kalmanın fazileti ve faydaları vardır.Şöyle ki;

Evlilik kimi insanlara farz, kimi insanlara vacip iken, kimi insanlara göre de haram iken bunu üç kısım başlık altında inceleyebiliriz;

Evlenmek Farz mı?

Evliliğin farz olduğu kişiler; Bunlar sürekli olarak kendi zevklerini yada egolarını, cinsel duygularını haram yollarla karşılayanlar için, gözünü haramdan, namahremden, başkasının karısından, kızından, oğlundan, kocasından vb karşılayanlar için ve bunlardan gözünü alamayanlar için evlilik farzdır. Gerçi evli olanların ağırlıklı bir kısmı bu uygunsuz hal ve hareketlerden de geri durmuyorlar ama neyse, Bunlara ne demeli bilemiyorum.

Evliliğin vacip olduğu kimseler ise; Bunlar da Allah ve Resulü’nün rızasını gözeterek, bu amaçla bu gayeyle evlenenler, amacı ve niyeti tamamen ahiret olan ve Allah rızası için evlenenler bu kısıma girer ki zaten olması gereken de budur ki bunlar ailesinin geçimini temin ederken de Allah’ın farz kıldıklarından yani helal yollardan temin ederler.

Evliliğin Haram Olduğu Durumlar

Evliliğin haram olduğu kişilere gelince; Bunlar da ailesinin geçimini temin etmeyecek, ailesini koruması ve himayesi altına almayacak, ailesine eşine ve çoluk çocuğuna zulmedenler bu kategoriye girer. Her ne kadar bunlar zamana bağlı olarak gerçekleşecek olan olaylar olsa da, bunları gerçekleştirmesini kestirdiğiniz kişileri evlendirmekten uzak durun.

Şöyle ki;

Siz o erkeği evlendirirken, başkasının kızına hiç şüphesiz olarak zulmetmiş olacaksınız ki bu alıcı içinde, aracı olan içinde büyük günahtır ki zaten bu tip olayları gerçekleştireceğini kestiren kızlar bu tip erkeklerden uzak duracaktır. Durmuyorsa eğer de kendi düşen ağlamaz misali gibi bir şey olacaktır. Yazıda erkeği baz aldım, çünkü ailenin geçimi, himayesi erkeğe aittir. Her ne kadar zamanımızda böyle bir uygulama görünmeyecek olsa da.

► Eğer evlilik kişinin Allah’a karşı olan farzlarını yerine getirmesine -her ne kadar dikkate alınmasa da- engel olacaksa eğer bu durumda kişinin bekar kalması evlenmesinden daha efdal ve faziletli olacaktı ki zaten gelen rivayetler doğrultusunda Resulüllah (s.a.v): (20 asır) ikiyüzüncü yıldan sonra bekarlık mübahtır’ şeklinde bir rivayet gelmiştir.

Geçim Sıkıntısı Yüzünden Evlenmemek

► Şayet kişi evlendiğinde geçimini temin etmekte zorluk çekecek ve nefsini zora sokacaksa eğer ve eğer bu girmiş olduğu sıkıntı eğer kendisinin -haşa- Allah’a isyan derecesine varmasına sebebiyet verecekse eğer bekarlık evlilikten daha faziletlidir. Ancak şunu da belirtmek istiyorum ki Resulüllah (s.a.v):

‘Geçim sıkıntısı yüzünden evlenmeyen benden değildir’ şeklinde bir hadis-i şerif varid olunmuştur. Ancak bu hangi sebepten dolayı ve kimler için söylenmiştir bilmiyorum ancak kısmen de olsa yukarıda açıklanmıştır. Çünkü ayet-i celile de “..evlenmeye müsait olanları evlendirin (1)” buyrulmuştur. Tabi ki en doğrusunu ancak Allah bilir.

► Her ne kadar kimsenin pek umurunda olmayacak olsa da dini konular üzerinde bilgisi olmayanların evlenmemesi daha efdaldir. Şöyle ki; kişinin ailesine dini bilgileri öğretmesi üzerine farzdır. Böyle bir görevi yerine getirmeyince doğal olarak da azap üzerine azap misali gibi bir şey olacaktır.

Kaynak: İsmail Ekinci

(1-Nur Süresi 32)

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

%d blogcu bunu beğendi: