Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,3240
EURO
10,0979
ALTIN
490,36
BIST
1.440
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
24°C
Bursa
24°C
Az Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
28°C
Cuma Az Bulutlu
28°C
Cumartesi Az Bulutlu
29°C
Pazar Gök Gürültülü
24°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Covid-19 Sayesinde İnsanın Kendisi ile Yüzleşmesi
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?

Fakirliğin Fazileti Ve Üstünlüğü

13.01.2021
0
A+
A-

Fakirler ve zenginler üçer şey seçmişlerdir

“Ariflerden bir zat şöyle demiştir: İnsanlar üç sınıftır:

  • Ahireti sebebiyle dünyayı ihmal edenler ki onların hali kazananlar= fa’izün derecesidir.
  • Ahireti için dünyalık kazananlar ki bunların hali de kurtulanlar= nacun derecesidir.
  • Dünya sebebiyle ahireti ihmal edenler ki bunların hali de helak olanlar= halikün derecesidir. Bir alim biraz daha ileri giderek şöyle demiştir: Allah Tealayı seven yaşar, dünyayı seven şaşar, akılsız ahmaklar da sağa sola gidip gelirler (1)”

İnsanları kurtuluşa götürecek iki yol vardır ki bunlar

Kur’an-ı Kerim ve Kur’an-ı Kerim’in yaşayan örneği Hz Muhammed ve onun seçilmiş ashabıdır Nitekim bir hadis-i şeriflerinde Allah Resulü (s.a.v); Herkesin bir sanatı var. Benim sanatım ise fakirlik ve cihattır. Her kim bu iki şeyi severse beni sevmiş olur. Bu iki haslete buğzeden de bana buğzetmiş olur.

Bir başka hadis-i şeriflerinde ise; Fakirlik dünyada meşakkat ahirette sevinç, zenginlik ise dünyada sevinç ahirette meşakkattir. Nitekim maneviyat önderlerinden “Şakiki Belki şöyle demiştir:

Fakirler ve zenginler üçer şey seçmişlerdir

Fakirler; Beden rahatlığı, kalp huzuru ve kolay olan hesabı seçmişlerdir.

Zenginler ise; Bedenlerinin yorgunluğu, kalplerinin meşguliyeti ve hesabında zor olanını seçmişlerdir (2)”

Nitekim Resulüllah (s.a.v): Her ümmetin bir fitnesi var. Benim ümmetimin fitnesi de mal mülktür. ve yine Resulüllah (s.a.v) buyuruyor ki; Cennete ilk davet edilecek kimseler; hem bolluk hem de sıkıntılı dönemlerinde Allah Tealaya hamd edenlerdendir.

“Ne diriler, ne de ölüler denk olurlar (Fatır’22) ayetinin tefsiriyle ilgili olarak Hasan el-Basri’nin (r.a): Burada kastedilen iki zümre zenginlerle fakirlerdir. Hasan’a göre fakirler Rableri sayesinde diri olanlar, zenginler de dünyaya sarılmaları sebebiyle ölü olanlardır (3)”

Resulüllah (s.a.v); Şeytanın zenginler hakkında şöyle söylediğini bildirmektedir.

Şeytan diyor ki; Zenginler üç şeyden birini mutlaka işler.

  • Ona mallarını güzel gösteririm, hakkını ödemez
  • Ona harcamayı kolaylaştırırım, yerinde olmayan şeylere harcar, israf eder
  • Mal sevgisini kalbine yerleştiririm, onu haksız bir şekilde kazanır.

O zaman ;

“Fakir olan kimsenin Allah Tealanın bu nimetine minnet etmesi gereklidir. Ayrıca bilmelidir ki Rabbi, kendisini sevdiği için onu dünyadan mahrum bırakmıştır. Ona, Peygamberlerine ve veli kullarına yaptığı ikramı yapmıştır. Bu yüzden hamd etmeli ve bu duruma feryat etmemelidir.

Başına gelen geçim sıkıntısına sabretmeli ve bilmelidir ki Allah Tealanın ahirette hazırladığı nimetler, dünyada mahrum bıraktıklarından daha hayırlıdır. Kaldı ki fakirliğin hiçbir kıymeti olmasa dahi Resulüllah (s.a.v)’in sanatı olması ve bu konuda ona uyuluyor olması ne kadar büyük bir kazançtır (4)”

“Rabbi, insanı denemek için ona değer verip, nimetlere garkedince o: “Rabbim hakkım olan ikramı yaptı” der (5)” yine denemek isteyip de nasibini daraltınca “O: “Rabbim beni zelil, perişan etti” der (6)”

ve unutmayın ki;

“Kim Allah’ı severse Allah (c.c) onu sınar. Allah (c.c) kullarından ancak şükreden, sabreden ve zikredenleri, Aziz ve Celil olan Allah’tan başkasına ibadet etmeyenleri imtihan eder (7)”

Kaynak: İsmail Ekinci

(1-Ebu Talib el-Mekki / Kalplerin Azığı / C:4 / bkz: 356) (2-Ebu’l Leys Semerkandi / Tenbihü’l Gafilin / bkz: 309) (3-Ebu Talib el-Mekki / Kalplerin Azığı / C:4 / bkz: 164) (4-Ebu’l Leys Semerkandi / Tenbihü’l Gafilin / bkz: 311) (5-Fecr 15) (6-Fecr 16) (7-İbn Kesir – İbn Kesir Tefsiri (Tefsiru’l Kur’an’il Azim) – C:5 – bkz: 187)

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.