Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,6693
EURO
10,3507
ALTIN
495,78
BIST
1.410
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Mevzi Sağanak
30°C
Bursa
30°C
Mevzi Sağanak
Perşembe Mevzi Sağanak
30°C
Cuma Parçalı Bulutlu
31°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
32°C
Pazar Parçalı Bulutlu
31°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?
Namazda Secdelerden Birisini Unutan Birisi Ne Yapmalı?

Günahkar Kimselerin Allah Hakkında Besledikleri Suizanları

İslam ve Kur'an adlı kardeş web sitemize ulaşmak için Tıklayınız

09.03.2020
0
A+
A-

Bu hususlar açıklandıktan sonra bil ki bu meselenin sırrını ortaya çıkaracak önemli bir esas daha vardır: Allah katında günahların en büyüğü, Allah hakkında beslenen suizandır. Zira

Allah hakkında suizanna sahip olan kimse O’nun mukaddes kemal vasfının aksine, isimlerine ve sıfatlarına aykırı kanaatlere sahip demektir.

Bu nedenledir ki Allah Teala Zatı hakkında suizanda bulunanlara, başka hiç kimseye yöneltmediği azabı tattıracağını belirtmiştir: “…Müslümanlar için bekledikleri kötülük çemberi başlarına gelsin! Allah onlara gazap etmiş, lanetlemiş ve cehennemi kendilerine hazırlamıştır. Orası ne kötü bir yerdir!” (Feth 6)

Kendisine ait sıfatlardan birini inkar edenler hakkında da şöyle buyurmuştur: “Rabbiniz hakkında beslediğiniz zan var ya, işte sizi o mahvetti ve ziyana uğrayanlardan oldunuz.” (Fussilet 23)

Allah azze ve celle, Halilurrahman İbrahim (a.s)’ın kendi toplumuna şöyle dediğini ayet-i kerimede zikretmiştir: “Hani o, babasına ve kavmine, ‘Siz kime kulluk ediyorsunuz? Allah’tan başka birtakım uydurma ilahlar mı istiyorsunuz?’ demişti.” (Saffat 85-87)

Yani; başkasına kulluk ederken O’nunla buluştuğunuzda bu yaptığınızın karşılığını ceza olarak vermesi konusundaki zannınız, kanaatiniz nedir? Ne sandınız da O’nunla beraber başka bir varlığa kulluk ettiniz?! O’nun isimleri, sıfatları ve rabliği hakkında nasıl bir eksiklik zehabına kapıldınız da bu kanaat sizi başka bir varlığa kul olmaya muhtaç etti?!

Keşke O’nun hakkında, ehil olduğu tarzda her şeyi bildiğine, her şeye kadir olduğuna, Kendisi dışındaki varlıklara muhtaç bırakmayan zenginliğe sahip olduğuna, geri kalan tüm varlıkların O’nun muhtaç olduklarına, yarattıkları üzerinde adaleti sağladığına, onların işlerini tek başına idare ettiğine, bu konuda hiçbir varlığın O’na ortak olmadığına, her şeyi tafsilatıyla bildiğine, yarattıklarıyla ilgili hiçbir şeyin O’na gizli kalmadığına, onlara tek başına yeterli geldiğine, hiçbir yardımcıya muhtaç olmadığına, Zatı itibarıyla Rahman olduğuna, merhamet göstermek konusunda Kendisinden şefkat dileyecek kimseye muhtaç olmadığına yönelik kanaate sahip olsaydınız…

Krallar, hükümdarlar ve sair liderler ise yönetimleri altında bulunan kimselerin ne durumda olduklarını ve ihtiyaçlarının neler olduğunu kendilerin ne durumda olduklarını ve ihtiyaçlarının neler olduğunu kendilerine iletecek, ihtiyaçlarının giderilmesinde yardımcı olacak birilerine, aracı olmak suretiyle kendilerinden merhamet ve şefkatli muamele talep edecek kimselere muhtaçtırlar. O liderler ihtiyaç içinde olmaları, zayıflıkları, acizlikleri ve yetersizlikleri nedeniyle zorunlu olarak aracılara muhtaçtırlar. Ama her şeye kadir olan, bizatihi zengin olup hiçbir şeye muhtaç olmayan, her şeyi bilen, rahmeti her şeyi kuşatan Rahman ve Rahim olan Allah teala ile yarattıkları arasına çeşitli vasıtalar sokmak, O’nun rububiyet, uluhiyet ve tevhid konusundaki hakkını eksiltmektedir.

Böyle bir tutum O’nun hakkında beslenen suizan olup böyle bir kanaate sahip olmayı kulları için teşri kılması mümkün değildir. Akıl ve fıtrat açısından da böyle bir şeyi caiz görmek mümkün değildir.Selim akıllar için böyle bir tavrın çirkinliği her türlü çirkinliğin ötesindedir.

Kaynak: İbnu’l Kayyım el-Cevziyye / ed-Dua ve’d Deva (Kalbin İlacı) / bkz: 287-289

    Yorumlar

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.