Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
7,4320
EURO
8,9758
ALTIN
409,63
BIST
1.531
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Parçalı Bulutlu
12°C
Bursa
12°C
Parçalı Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
14°C
Cuma Parçalı Bulutlu
19°C
Cumartesi Yağışlı
17°C
Pazar Yağışlı
10°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Covid-19 Sayesinde İnsanın Kendisi ile Yüzleşmesi
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?

İslam Düşmanlarına Karşı Uyanık Olun

24.11.2020
0
A+
A-

Siz sizden yapılması istenen ve uzak durulması emredilen konuları yerine getirmeyip de bunlarda zaafiyet gösterip uzak durmadığınız zaman; bu sefer karşınızda bekleyen art niyetli insanların ve İslam düşmanı olan kişilerin eline kendinizi savunduğunuz ve lazım olduğu zaman savunmanızda yardımcı olacak silahı alacak bu sefer de senin silahınla sana karşı savunmaya ve karşı koymaya kalkışacaktır. Kaldı ki elinde silah olan birisine savunmasız bir durumda iken ne yapabilirsin. Yapacak olsan da bundan ne kadar başarılı çıkabilirsin.


Evet (biz) siz -sizler sizden istenilen yapılması emredilen ve farz kılınan İlimdir, namazdır, oruçtur, ahlaktır, edeptir, hayadır vb diğer hasletleri yerine getirmediğiniz gibi, uzak durulması emredilen ve yapılmaması istenilen içki kumar, zina, faiz vb kötü hasletleri yerine getirdiğiniz zaman bu sefer imanı ağaç yaprağı gibi sallanan kişilerin, münafıkların ve kafirlerin eline fırsat vermiş olacaksınız ve tabi olduğunuz dini değerlere sahip çıkmadığınız zaman bu sefer insanlar seninle beraber seninde dinin yargılayacak ve seni suçladığı gibi senin dini değerlerine de dil uzatacak kadar küstahlaşacak ve alçaklaşacaktır.

“Gösteriş, münafıklık, haksızlık, şüphe ve haram diz boyu olmuş. Hakk’a karşı nankörlük ve günahkarlıkta birbirine yardım eden çoğalmış. Evinde aciz, dükkanında takvalı; içerken zındık, koltuğuna kurulunca sıddıklar çoğalmış (1)”.

Ancak ne acıdır ki peygamber efendimiz İlim öğrenmek her Müslümana farzdır buyurmasına rağmen bundan uzak durdunuz ve Yahudiler, Hristiyanlar, Siyonistler ve diğerleri bu sefer senin dininde emredilmiş ve yapılması istenmiş vs diğer konuları öğrenerek, iman etmediği halde bu ayetler hakkında tefekkür ederek, sizin kabul edebileceğiniz ve sizi ikna edeceği şekilde öğrendikten sonra sizin karşınıza geçiyor ve öyle bir şekilde konuşuyor ve öyle akıcı bir üslup ile anlatıyor ki resmen seni kendisine hipnotize ediyor ve sen farkında olmadan dört tane söylemiş olduğu doğrunun yanında çeşitli şekillerle ve örneklerle İslam ile yakından uzaktan alakası bulunmayan ve İslam’ın emrettiği değil yasakladığı şeyi İslam da varmış ve yapılması emredilmiş gibi öyle güzel bir şekilde empoze ediyor ki, bir zaman sonra o dört doğruyu da ortadan kaldırıyorlar ve tamamen yalan yanlış bilgilerle insanları donatıyorlar.

Bizim araştırmaktan ve öğrenmekten yoksun, başkasının ağzından çıkacak iki söze bakarak bir şeyler öğrenmeye çalışan kardeşimiz bunların tutsağı ve kurbanı oluyor. Yani kaş yapayım derken kendi gözünü çıkarıyor ama bunun farkında olmuyor.

“İlmi olmayan kişinin imanı da meyvasızdır.

Fasık, zalim ve cahil bir mümin, müminlerden çok münafıklara benzeyen biridir.

Böylesinin imanı da şüpheye meyillidir.Bu hali onu iman isminden çıkarmaz. Ancak onun imanı çıplak, giysisiz ve amelsiz olduğu için de kazançtan mahrumdur. Nitekim Allah Teala şöyle buyurmuştur: ‘Ya da imanından bir hayır kazanamamış kimseye imanı fayda sağlamaz (En’am’158). Nifakın da çeşitli makamları olduğu söylenmiştir. Onun yetmiş kapısının bulunduğu söylenmiştir. Aynı şekilde şirkin de tabakaları vardır. Allah Resulü’nun (s.a.v) şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:

Şu dört şey kimde bulunursa halis münafıktır. Oruç tutup namaz kılsa ve mümin olduğunu iddia etse bile faydasızdır. Konuştuğunda yalan söyler, vadettiğinde yerine getirmez, emanet edildiğinde ihanet eder ve husumete girdiğinde düşmanlık yapar (2)”

Nitekim bu üstte anlattığımız konuya istinaden İbn Kesir şöyle bir açıklık getirmektedir: “Ehl-i kitaptan bir grup şöyle dedi: Müminlere indirilmiş olana sabahleyin (görünüşte) inanıp akşamleyin inkar edin (Al’i İmran’72). Bu onların dinle bağları zayıf kimselerin kafalarını karıştırmak için yaptıkları bir hileydi. Zira, günün başlangıcında mümin gözüküp sabah namazını Müslümanlarla kılmak, gün sonunda ise dinlerinden çıkmak, böylece cahil insanların ‘Onlar, Müslümanların dininden onda gördükleri kusur ve noksanlarından dolayı döndüler’ demelerini sağlamak üzere kendi aralarında konuşup anlaşmışlardı. İşte amaçları bu olduğundan ‘Belki onlar (böylece dinlerinden) dönerler’ demişlerdir. Ayet Müslümanlara tuzak kurarak, sabah namazını Resulüllah (s.a.v) ile birlikte kılan ve gün sonunda dinden çıkan, böylece insanlara bu dine girdikten sonra onda sapıklıkların farkına vardıkları imajı vermeye çalışan Yahudiler hakkında inmiştir (3)”.

Siz kendi kendinizi savunmayı öğrenin. Kaldı ki savunabileceğiniz bütün araç ve gereçler açıklamalar yapılmıştır, anlatılmıştır. Siz eğer sizi başkasının savunmasını bekleyip de miskin miskin oturacak olursanız eğer, hiç ummadığınız yerden düşman sızıp sizi sizden alacak ve sizi kontrol altına alacaktır ama siz bununda farkına varamayacaksınız.

Zatın birisi diyor ki: “Vallahi ben bu ümmetin fertlerinin niteliklerini Allah tarafından indirilmiş diğer kitaplarda görebiliyorum. Onlar dünyevi menfaatler için dinlerini satarlar. Dilleri baldan tatlı, kalpleri ise biberden acıdır. İnsanlar için koyun postu giyinirler, kalpleri ise kurt kalbidir.

Allah (c.c) der ki: Onlar bana böyle cüretkar oluyor, kendilerini benim rahmetim ile mi avutuyorlar ? And olsun onlara içlerinde bilgi sahibi olanları bile şaşkınlıkta bırakacak bir fitne göndereceğim (4)”.

Halkın ekserisi olan avam tabakası zaten ezbere konuşuyor ezbere konuştuğu ve ezbere yorumlar yaptığı gibi, o İslam düşmanlarının ekmeğine yağ sürüyor ama bunun da farkına varamıyor. Senin ezbere ve kendi görüşün ile ortaya attığın her fikir ve görüş, İslam’dan koparılan bir parça oluyor ama bunun da farkına varamıyor. Ancak örnek olması gerektiği halde, örnek olmaktan çok ördeği andıran diğer tabaka ise de yaptığı ibadetin ne bilincinde ne de şuurunda. Yaptığından haberi olmadığı gibi sadece şekilden ibaret sanıp yerine getiriyor ancak anlam ve mana itibari ile ibadetin şuur ve bilincinden tamamen uzak.

“Bir adam Ubade b. es-Samit’e gelip şöyle dedi: Sana hakkında soru soracağım hususu bana bildir. Bir adam Allah için namaz kılmakla birlikte övülmesini de arzu ediyorsa, Allah için oruç tutmakla birlikte övülmeyi de seviyorsa, Allah için sadaka vermekle birlikte övülmeyi de seviyorsa, Allah için hac etmekle birlikte övülmeyi de seviyorsa bunun durumu senin kanaatine göre nedir? Ubade: Onun hiçbir ecri yoktur dedi. Çünkü yüce Allah şöyle buyurmuştur: ‘Ben ortakların en iyisiyim. Her kimin benimle birlikte ortağı varsa onun (beni ortak ederek yaptığı amelinin) tamamı ona (ortak koştuğu varlığa)dır. Benim ona ihtiyacım yoktur (5)”

“Sanma ki ettiklerine sevinen, yapmadıkları ile övülmek isteyenler, evet,sanma ki onlar azaptan kurtulacaklardır. Onlar için elem verici bir azap vardır (Al’i İmran’188) ayetiyle de kendisinde olmadığı halde fazlasıyla varmış gibi gösteren riyakar ve gösterişçi kimseler kasdedilmektedir (6)”

“Münafık kötü huyludur. Kalbi inanmadığı halde diliyle tasdik eder. Davranışları sözlerinden farklıdır. Akşam başka sabaha başkadır (7)”

“Ehl-i kitaptan bir güruh birbirlerine, şöyle dediler: “Şu müslümanlara indirilen kitaba günün başlangıcında (zahiren) iman edin, sonunda da inkâr edin, olur ki onlar da şüpheye düşüp dinlerinden dönerler (8)”.

“Yaptıklarından ötürü sevinen, öbür taraftan yapmadıkları işlerden dolayı övülmek isteyen kimselerin sakın azaptan yakayı kurtaracaklarını sanma! Çünkü onlara o can yakıcı azap vardır (9)”. “Onlar kendi akıllarınca güya Allah’ı ve müminleri aldatırlar. Halbuki onlar yalnız kendilerini aldatırlar da bunun farkında değillerdir (10)”. “Artık kim Rabbine âhirette kavuşacağını umuyorsa, makbul ve güzel işler işlesin ve sakın Rabbine ibadetinde hiç bir şeyi O’na ortak koşmasın (11)”

“İnsanların bazıları da vardır ki, inanmadıkları halde Allah’a ve ahiret gününe inandık (12)” diyenler gibi olmayın. Çünkü sonunda hesap var. Bu hesap sonucunda da ya cennetliksin ya cehennemliksin. Allah’ın rahmetinden ümit kesilmez ancak Hz Ebu Bekir’in bir hutbesinde de zikrettiği üzere: Allah’ın hiçbir kul ile bir bağı yoktur ki ona özel muamelede bulunsun. Sizlerde takdir edersiniz ki münafıkların, iki yüzlülerin sonu elem verici bir azap ve acı bir pişmanlıktır.

Siz sözüyle özü birbirine uymayan kişilere bağlanmayın, onları pek de dikkate almayın, diz çöküp karşısında oturmayın ve onlarla dostluk ve arkadaşlık kurmayın.

Evet “Aldanmayın, onlar, asıl onlar Allah’ın emrine karşı gelmeleri, isyanları sebebiyle bozguncudurlar. Fakat yaptıklarının farkında değiller (13)” ve “Aslında onlar, böylece Allah’ı ve iman etmiş olanları aldatmak isterler. Halbuki onlar kendilerinden başka kimseyi aldatamazlar, bunun da farkına varamazlar (14)”

Kaynak: İsmail Ekinci

(1-Abdülkadir Geylani / el-Fethu’r-Rabbani / bkz: 21) (2-Ebu Talib el-Mekki / Kalplerin Azığı -Kutü’l-Kulub / C:3 / bkz: 433) (3-İbn Kesir / İbn Kesir Tefsiri -Tefsiru’l Kur’an’il Azim- / C:2 / bkz: 437) (4-İbn Kesir / İbn Kesir Tefsiri -Tefsiru’l Kur’an’il Azim- / C:2 / bkz: 120) (5-İbn Kesir / İbn Kesir Tefsiri -Tefsiru’l Kur’an’il Azim- / C:6 / bkz: 622) (6-İbn Kesir / İbn Kesir Tefsiri -Tefsiru’l Kur’an’il Azim- / C:2 / bkz: 597) (7-İbn Kesir / İbn Kesir Tefsiri -Tefsiru’l Kur’an’il Azim- / C:1 / bkz: 228) (8-Al’i İmran Süresi 72) (9-Al’i İmran Süresi 188) (10-Bakara Süresi 9) (11-Kehf Süresi 110) (12-Bakara Süresi 8) (13-Bakara Süresi 12) (14-Bakara Süresi 9)

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.