Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,5602
EURO
10,1062
ALTIN
495,17
BIST
1.359
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Sıcak
35°C
Bursa
35°C
Sıcak
Perşembe Sıcak
36°C
Cuma Sıcak
37°C
Cumartesi Sıcak
37°C
Pazar Sıcak
37°C
SON DAKİKA
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Vakti İyi Değerlendirmek
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?
Namazda Secdelerden Birisini Unutan Birisi Ne Yapmalı?
Namazda Huşu
Neden Namaz?
Maddeler Halinde Namazı Bozmayan Şeyler Nelerdir?
Namazın Mekruhları Nelerdir?
Kulluk Borcu: Namaz
Namaz ve Nefis
İlmin Fazileti
Namazın Farzları
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır (Nisa 103)
Namazın Adabına Uygun Davranışlar
Namaz Kılarken Başka Şeyleri Düşünmek
Çocuğa Doğru Yaklaşım
Namazda Yanlışlıkla Fatiha Süresinden Önce Bir Süre Okuyan Kişi Ne Yapmalı?
Namazın İnsana Kazandırdıkları (vaaz)
Namaza Engel Olan Pislikler
İstenmeyen İmam Namaz Kıldırabilir mi?
Namazın Anlamı ve Manası
Hiçlik Makamı Hikayesi & Nasrettin Hoca
Kul Hakkı ve Kamu Mallarını Korumak
Sabır ve Namaz
Diriliş (Ahmed Günbay Yıldız / O’na Secde Yakışıyor)
Hangisi Aptal…! Berber mi Çocuk mu?
Namaz Kılarken Önüme Birisi Oturursa Nasıl Hareket Etmeliyiz?
Ey Gafil Gel Uyan! Bu Sözlerim Sana
Kurtuluşa Erenler
Abdest & Gusül ve Teyemmüm
Allah’a Yönelmek ve O’nun Yoluna Girmek
Taktilo, Bilgisayar ve Yabancı Dil Bilen Köpek
En Değerli İnsan
İpek Elbise ile Namaz Kılmak Günah Mıdır?
Farz Namazın Son İki Rekatında Zamm-ı Süre Okunursa
Siz Hiç Hayallerinizden Sıfır Aldınız mı?
Namazda Vesvese
Kaza Namazı Nasıl Hesaplanır?
Namaz Hatırlatıldığı Zaman Neden Yaban Eşekleri Gibi Arkanızı Dönüp Kaçıyorsunuz?
İşyerinde İzin Almadan Namaz Kılabilir miyim?
Namazı Huşu ve Huzur İçinde Kılmak
Namaz Kılarken Gözleri Kapatmak Günah mı?
Mantık Bize Ne Öğretir?
Namazı Cem Etmek ve Şartları
Namazda Yapılan Hareketlerin Anlamları
Namazın Önemi
Baloncu ve Çocuğun Hikayesi
Namaz Kılmayan Birisi Nasıl Ölür?

İslam’a Göre Vücut Hatlarını Gösteren, Belli Eden İnce, Dar ve Şeffaf Kıyafetler Giymek

İslam ve Kur'an adlı kardeş web sitemize ulaşmak için Tıklayınız

26.11.2020
0
A+
A-

Müslüman kadının elbiselerinin ince, dar ve şeffaf olmamasına son derece dikkat etmelidir.


Giyilen elbise geniş olmalı ve bedeni dışarıdan görünmeyecek şekilde kalın olmalıdır. İslamda kadının tesettüre riayet etmesinin fitne ve fesada uğramaması gayesine matuf olduğu bilinmektedir.

Fitneye mani olmak ise ancak giyilen elbiselerin bol, kalın, bedenin rengini ve hacmini belli etmeyen elbiseler giymekle mümkün olur.

Çünkü dar elbiseler bedeni örterse de uzuvların hacminin dışarıdan belli olmasına mani olamaz. Dışarıdan bakan kimse beden ve uzuvların hacmini, incelik kalınlığını görebilir. Böyle giyinen kadınlar, nefsine düşkün erkekler tarafından görüldükleri zaman onların göz ve hayalinde müşahhas bir hal alacaklarından bu durum fitneye ve fesada sebep olur. Kadının geniş elbise giymesi bu bakımdan elzemdir.

Zeyd oğIu Üsame anlatıyor ki:

«Resulüllah kendisine Dihvetül Kelbi (r.a)’nın gönderdiği, «Kutbi» adı verilen ince ve dar bir elbiseyi bana hediye olarak vermişti. Bana verdiği elbiseyi zevceme giydirmiştim. Resulüllah daha sonra beni görünce o elbiseyi niçin giymediğimi sordu. Ben de zevceme giydirdiğimi söyledim. Resulüllah bunun üzerine şöyle buyurdu:

Hemen git (söyle) o elbisenin altına gömlek giysin. Zira yalnız onu giyerse bedenin hacminin belireceğinden ve kemiklerinin dışarıya çıkacağından korkuyorum.

Peygamberimiz (s.a.v) buyuruyor ki:  Cehennem ehlinden iki sınıf insan vardır ki, yüzlerini görmeyeceğim

• Zalim hüküm sahiplerine işaret ederek ellerindeki sığır kuyruğu gibi kamçılarla insanları dövenler.

• Bir kısım kadınlardır ki, onlar giyinik fakat çıplaktırlar. Sallanarak yürürler ve başları deve hörgücü gibidir. Onlar cennete giremeyecekleri gibi kokusunu da alamayacaklardır. Halbuki cennetin kokusu çok uzak mesafelerden alınır.»

Zikrolunduğu gibi bu kadınlar giyiniktirler, zira üzerlerinde elbise vardır. Zamanımızın kadınlarının çoğunda olduğu gibiİ

Elbiseleri ince ve şeffaf olduğu için bedenlerini olduğu gibi gösteriyor ve tesettür görevini ifa edemiyor.

Şu halde, zamanımızda birçok mutaassıp dindarların İslam kıyafet nazarıyla baktıkları ve maalesef çoğu din görevlilerinin tatbik ettikleri ve çoluk çocuklarına giydirdikleri siyah ve buna benzer kalın çoraplar şekil ve hacim gösterdiklerinden İslami tesettüre uygun kıyafet olarak kabul edilemezler.

Hz. Aişe (r.a) dışarı çıktığında elbiselerinin üzerine mutlaka cilbab adı verilen çarşaf veya buna benzer bir örtü atardı.

Peygamberimiz (s.a.v) buyuruyor ki: «(Ümmetimin son zamanlarında) açık ve çıplak kadınlar olacaktır. Onlar cehennem ehlindendirler. Onların başlarındaki saçlarının kıvrımları deve hörgücü gibi olacaktır. Onları lanetleyin, zira onlar lanetlenmişlerdir.»

İbn-i Abdullah rivayet ediyor ki: 

Resulüllah ince elbise giyerek vücutlarını tamamen örtmeyen kadınların çıplak olduklarını buyurdu.

Ümmü Alkame anlatıyor ki: Ebu Bekir’in torunu (Abdurrahman’ın kızı) Hafsa Hz. Aişe”nin yanına üzerinde ince bir örtü olduğu ve bununla alnını sarmış olduğu halde girdi. Onun bu halini gören Hz. Aişe kızarak:

Sen Allah’ın Nur süresinde ki vahyini okumadın mı? dedi ve bir baş örtüsü isteyerek Hz. Hafsa’nın başını örttü.

Urve oğlu Hişam anlatıyor ki:

Irak’tan dönen Zübeyr oğlu Münzir dönüşünde Ebu Bekir’in kızı Esma’ya mürevi ve Kühi adında bir elbise gönderdi.

Hz. Esma o çok güzel elbiseye hafifçe dokundu ve:

Bunu geri götürün ve ona verin, dedi. Buna kırılan Münzir Esma’ ya:  Anneciğim, o ince değil niçin geri çeviriyorsun? dedi. Hz. Esma da şöyle cevap verdi:  Evet ama vücut hatlarını belli eder.

Ebu Seleme oğlu Abdullah anlatıyor ki: Hz. Ömer halkı Kubat denilen elbiseyi giymekle emretti. Sonra da sakın onları karılarınıza giydirmeyim dedi.

Adamın biri: Ya Emirel Mü’minin karım onu evde giyerken gördüm. Bedeni gösterecek şekilde şeffaf değildi, dedi.

Hz. Ömer dedi ki: Şeffaf olmasa bile bedenin hatlarını belli eder. Beni Tamimden bir gurup kadın üzerlerinde ince elbiseler giyerek Hz. Aişe’nin huzuruna girdiler. Hz. Aişe onlara hitaben şöyle dedi:

Siz mü’in kadınlar değil misiniz? Halbuki bu elbiseler mümin kadınların elbiseleri değildir.

Bir düğünde başlarına ince ve şeffaf örtüler alan bir gurup kadını Hz. Aişe’nin yanına girdiler. Hz. Aişe onlara hitaben: – Sizler Nur süresine inanmıyor musunuz yoksa? İnanan bir kadın böyle elbise giyebilir mi? dedi.

Bu rivayetlerden anlaşılacağı üzere

Şeffaf, ince vücudun hatlarını bildiren elbiselerin giyilmesi caiz değildir.

Hz. Aişe, Himar’ın, saçı ve teni örten baş örtüsü olduğunu söylüyor.

Şameyse anlatıyor ki: Hz. Aişe’nin yanına gittiğimde onun bedenini ipek karışımı bir cübbe ile güzelce örtmüş olduğunu gördüm. Başına da bir baş örtüsü ve peçe almıştı ki, usfûr rengindeydi.» Bu sebepledir ki, İslam alimleri kadınların bedenlerini ve başlarındaki saçları belli etmeyecek şekilde bir kıyafet ve örtünmeyi şart koşmuşlardı. Tesettüre riayet bütün bedenin örtülmesiyle olur. Yoksa bedenin bir bölümünü açık bırakmak suretiyle yapılan bir tesettür caiz olmaz.

İbni Hacer el-Heytemi «Zevacil» adlı önemli eserinde bu konuya hususi bir bölüm ayırmış ve kadınların vücut hatlarını belli eden elbiseler giymelerinin büyük günahlardan olduğunu zikretmiştir. Nihayetinde «Bu çeşit kıyafetlerin büyük günah ve azaba vesile olduğu açıktır. Bu hususta başka herhangi bir izaha tesadüf etmedim» diyor.

Kaynak: Turan Yazılım – Mürşit 5 – İlmihal – Evlilik Hayatı Ve Mahremiyetleri

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.