Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,5492
EURO
10,0853
ALTIN
495,52
BIST
1.352
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Gök Gürültülü
31°C
Bursa
31°C
Gök Gürültülü
Pazartesi Parçalı Bulutlu
32°C
Salı Parçalı Bulutlu
33°C
Çarşamba Az Bulutlu
35°C
Perşembe Az Bulutlu
35°C
SON DAKİKA
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Vakti İyi Değerlendirmek
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?
Namazda Secdelerden Birisini Unutan Birisi Ne Yapmalı?
Namazda Huşu
Neden Namaz?
Maddeler Halinde Namazı Bozmayan Şeyler Nelerdir?
Namazın Mekruhları Nelerdir?
Kulluk Borcu: Namaz
Namaz ve Nefis
İlmin Fazileti
Namazın Farzları
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır (Nisa 103)
Namazın Adabına Uygun Davranışlar
Namaz Kılarken Başka Şeyleri Düşünmek
Çocuğa Doğru Yaklaşım
Namazda Yanlışlıkla Fatiha Süresinden Önce Bir Süre Okuyan Kişi Ne Yapmalı?
Namazın İnsana Kazandırdıkları (vaaz)
Namaza Engel Olan Pislikler
İstenmeyen İmam Namaz Kıldırabilir mi?
Namazın Anlamı ve Manası
Hiçlik Makamı Hikayesi & Nasrettin Hoca
Kul Hakkı ve Kamu Mallarını Korumak
Sabır ve Namaz
Diriliş (Ahmed Günbay Yıldız / O’na Secde Yakışıyor)
Hangisi Aptal…! Berber mi Çocuk mu?
Namaz Kılarken Önüme Birisi Oturursa Nasıl Hareket Etmeliyiz?
Ey Gafil Gel Uyan! Bu Sözlerim Sana
Kurtuluşa Erenler
Abdest & Gusül ve Teyemmüm
Allah’a Yönelmek ve O’nun Yoluna Girmek
Taktilo, Bilgisayar ve Yabancı Dil Bilen Köpek
En Değerli İnsan
İpek Elbise ile Namaz Kılmak Günah Mıdır?
Farz Namazın Son İki Rekatında Zamm-ı Süre Okunursa
Siz Hiç Hayallerinizden Sıfır Aldınız mı?
Namazda Vesvese
Kaza Namazı Nasıl Hesaplanır?
Namaz Hatırlatıldığı Zaman Neden Yaban Eşekleri Gibi Arkanızı Dönüp Kaçıyorsunuz?
İşyerinde İzin Almadan Namaz Kılabilir miyim?
Namazı Huşu ve Huzur İçinde Kılmak
Namaz Kılarken Gözleri Kapatmak Günah mı?
Mantık Bize Ne Öğretir?
Namazı Cem Etmek ve Şartları
Namazda Yapılan Hareketlerin Anlamları
Namazın Önemi
Baloncu ve Çocuğun Hikayesi
Namaz Kılmayan Birisi Nasıl Ölür?

Kelam-ı Yebas Eshabının Beyan-ı Cezaları

İslam ve Kur'an adlı kardeş web sitemize ulaşmak için Tıklayınız

24.09.2020
0
A+
A-

Lailaheillallah

Sen kendi hevayı nefsaniyene, altına ve gümüşe ibadet eder olduğun halde, yani bunların muhabbeti sevgisi kalbinde yerleşip; gece gündüz yani her daim düşüncen, arzun bunlar üzerine olup, manayı Tevhid üzere olmadığı halde sen yalnız lisan ile Lailaheillallah dediğin zaman; Sana verine cevabın ne olduğunu bilir misin?

Cenab-ı Mevla celle ve ala Hz; Yalan söyledin ey kulum! Hakikatte işlemediğin şeyi niçin lisan ile söylersin? diye buyurur. Buna:

Ya eyyühellezine amenu lima takulune mala tef’alune kebure makten ındallahi en tekulu mala tef’alune (61 /23)

Ey iman edenler! Yapamayacağınız şeyi… neden söylüyorsunuz? yapamayacağınız şeyi söylemek Allah katında gazaptır!

Ayet-i kerimesi delildir ki:

[ads1]

Mana-yı münifi:

Ey kullar işlemediğiniz şeyi niçin söylersiniz? Sizin işlemediğiniz işi lisan ile söylemeniz; Hazret-i Allah zülcelalin indinde gazap yönünden büyük oldu, yani bu halinize Hz Allah zülcelal çok büyük gazap eder!

Çünkü;

Ve ente abidun hevake

Sen hevayı nefsine ibadet edicisin..

Ki….

O vakitte senin hakkında;

Efera’eyte menittehaze ilahe hü hevahü (45 / 23)

Ayet-i kerimesi okunur ki;

Hevasını kendine ilah edineni gördün mü?

Yani bu ilah-i hitaptan sana;

Nazar eder misin o kimseye ki.. nefsinde iki benliği ve hevasını kendisine ilah, mabud ittihaz eyledi denmektedir.

[ads2]

Bu durumda senin gümüşüne, altınına.. İbadet edici olduğun artık belli oldu…

Ve artık senin hakkında Peygamber Efendimiz’in;

Tease abdüddinari teasse abdüddirhem teasse abdül hamiysati teasse ve intekese ve iza şiyke fela intekaşe

Yani: Altın kulu kimseler helak oldu ve yine gümüş kulu helak oldu ve yine nisa kulu yahut ziynet-i esvab kulu helak oldu. Hem helak oldu hem de tepesi aşağı geldi. Ve ne zaman düzelmek ve toparlanmak istediyse de bir daha nizam ve intizam bulmadı, ebedi perişan oldu

Hadis-i şerifi de okunur.

Artık senin durumun açığa çıktı..

Yani sen, yalnız lisan ile Lailaheillallah dersin..

Hal bu ise, onunla beraber ehl-ü ıyal ve vatana muhabbet ve teveccüh ve rabt-ı kalp ederek sakin olursun. Ve evlad-ü ahfad ve konağa meyl-ü muhabbet edersin.

İşte bu takdirde sen Lailaheillallah dememiş olursun

Zira;

Bir söz ki, onu söyleyen kimsenin fiili tekzib eylese, yani söz başka ve iş başka olsa, imdi o söz makbül değildir.

Çünkü;

[ads3]

Bir mevzuyu hal ve hareketle anlatma, dil ile yani sadece ifade ederek anlatmadan daha tesirlidir.

Halk arasında;

Fiilliyatın yalanladığı her söz merduttur.

Lisan-ı hal, konuşma dilinden daha fasihtir sözü de aynı manaya gelir.

Mesela;

Bir kimse yapacağı işi sadece sözden yaparım derse, öte yandan bir başka kimse yapacağını daha lisan ile ifade etmeden hemen işi yaparak gösterirse, şüphesiz ki daha tesirlidir. Yaparak göstermesi daha iyidir. Çünkü o yapacağı iş, o kimsenin harekat ve seknatından daha güzel anlaşılır

Cenab-ı Mevla’nın sıfat-ı mezküre ile mevsuf olan kullarına bazı mertebe olan hitab ve muamele-i ilahiyesi işte şu zikr olunacak rivayetten fehm olunur:

Sana denmektedir ki:

Ey kulum! Senin LAİLAHEİLLALLAH demekliğin kalbindeki semere-i mana-ı göstermedi

Yani;

Senin gösterir diyerek iddia etmekliğin sahih olsa, o halde sen  niçin benden başka, filan kimseye sığınırsın ve filan kimseye rica eder, yalvarırsın veya filandan korkarsın!

Madem ki sen LAİLAHEİLLALLAH dersin ve hem bizim gayrımızla üns-ü ülfet edersin, o  halde biz senin için değiliz ve sen dahi bizim için değilsin.

[ads4]

Artık bir kimse ALLAH için Tevhid Ehli ve yardım dileyen kul olursa Allah-ü Zülcelal Hazretleri dahi onun için yardımını esirgemeyen HADİ , HİDAYET edici olur.

Zira Cenab-ı Hak bu kulları için;

Ve kanu lena haşıyın (21 / 90)

Bize karşı huşu ve tevazu içinde bulunurlardı

buyurmuştur.

Onların ACZİYETLER’inin farkında olarak huşu ve tevazu içerisinde bulunmalarının sebebi de korunmalarındandır..

Ve bu davranışa;

Ve künna lehuüm hafıziyn (21 / 82)

Biz onları koruyup gözetiyorduk

Ayetleri delildir.

Hasılı sana da düşen;

Onlar bizim için alçak gönüllü, acizliğinin bilincinde ve huşu ile ibadet edici, sadık kullar oldular. Ve dahi biz Azim’üş şan onlar için hıfz edici olduk! denmiş kullar arasına katılmak için gayret sarfetmendir.

Ve..

Sen gelen nimetleri yukarıdakilerle de sınırlama!

Çünkü ardından hemen;

Kanu lena ve künna lehüm (30 / 3)

[ads5]

Onlar bizim için oldular, biz de onlar için olduk müjdesi yetişir.

Çünkü Cenab-ı Mevla Celle ve Ala, kendine seçtiği kulları için şöyle buyurmaktadır;

Onlar, bizim ibadet ve taatımız için has kullar oldular ve biz Azim’üş şan dahi onların fayda ve menfaatlerini murad edici olduk..

Ey kulum!

Her bir işlerin tasarrufu benim kudretim dahilinde olduğu halde, sen niçin benden başkalarına ellerinde hiçbir kuvvet ve kudret bulunmayanlara sığınır ve onlarına kapılarına müracaat edersin?

Ve…

Ben Azimüşşan, iki cihan mülkünün malikiyimdir. Kendi mülkümde dilediğim gibi hüküm ve tasarruf ederim!

Her dem…

Ve…

Her alem de.. Ancak! Ve illa.. Ancak! Benim dilediğim şey olur!

Ve…

Cihanda vaki olmaz, illa benim murad ettiğim şey vaki olur!

Bu takdirde..

Kulum…!

Sen başkasına sığınma!

Ve..

Benim Rahmetimden ümid kesme…!

Zira benim Rahmetimden ancak beni inkar eden ve bana ortak koşan ümidini keser..

Ve…

Benim azabımdan , kurtulmuş gibi…

Benden korkmamazlık etme! İlla helak olan korkmamazlık eder…

Ve bu manaya;

İnnehü la yey’esü min revhillahi illelkavmül kafirun (12 / 87)

Kafirler topluluğundan başkası ALLAH’ın Ravh’ından= Rahmetinden ye’se düşmez…

Ayet-i kerimesi delildir…

Ancak…

Dikkat et!

Bu hal mekr-i ilahi olmasın.

Zira Cenab-ı Hak buyurmuştur ki;

Efe’eminu mekrallah, fela ye’menü mekrallahi illel kavmül hasirune (7 / 99)

Yoksa Allah’ın mekr-ü tedbirinden emin mi oldular…? Allah’ın mekr’ü tedbirinden yalnız hüsrana uğrayan kavim emin olabilir! (7 / 99) buyurmuştur

Yani…

Salik o kimseedir ki;

Allah-ü Zülcelal’in ansızın helak etmesinden yahut mutlak azabından da kendisini, za’mınca emin olmuş gibi hiç bir zaman tutmaz. Ancak iki cihanda hüsrana olanlar böyle tutarlar.

Kaynak: Ahmed b. Muhammed Gazali (k.s) / El Tecrid Fi Kelime’Tüt’Tevhid Risalesi Ve Şerhi / bkz: 35-41

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.