DOLAR
21,2474
EURO
22,8761
ALTIN
1.336,93
BIST
5.372,66
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
23°C
İstanbul
23°C
Parçalı Bulutlu
Salı Az Bulutlu
23°C
Çarşamba Az Bulutlu
23°C
Perşembe Az Bulutlu
23°C
Cuma Az Bulutlu
24°C

Mü’minun Süresi 12-13-14. Ayet Meali ve Tefsiri

Mü’minun Süresi 12-13-14. Ayet Meali ve Tefsiri
05.03.2023 12:50
0

Andolsun biz insanı çamurdan (süzülmüş) bir hülasadan yarattık. Sonra onu sarp ve metin bir karargahta bir nutfe yaptık. Sonra o nutfeyi bir kan pıhtısı haline getirdik, derken o kan pıhtısını bir çiğnem et yaptık, o bir çiğnem eti de kemik (ler) e kalb ettik de, o kemiklere de et giydirdik. Bilahare onu başka yaradılışla inşa ettik. Suret yapanların en güzeli olan Allah’ın şanı (bak) ne yücedir (Mü’minun Süresi 12-14)

Kur’an-ı Kerim’e ve Tıp ilmine göre insanın yaratılışı

Bu ayet-i kelimelerdeki tertipte, parçaların birbiri peşi sıra gelmesi bir mucizedir. Bunu ancak (Gen) ilminde yüksek derecelere varan alimler anlayabilir. Bunlar, beliğ bir (gen) ve muazzam bir (anatomi) dersi vermektedirler.

Şimdi ben, bu ayet-i kerimelerin insanın yaratılışını en iyi izah eden ilim olduğunu, uzun çağlardır gücünü araştırmalara sarf eden tıp ilminin neticede, Kur’an’ın öğrettikleri arkasında yürüyebildiğim, delil ve neticelerle ispatlamaya çalışacağım.

  • “Andolsun biz insanı çamurdan (süzülmüş) bir hulasadan yarattık (1)“.

Allah-u Teala, Adem (a.s)’ı topraktan yarattı. Adem’in nesli olan insanı da, topraktan yaratılan bir mahlukun suyundan yaratmıştır. İnsanın veya hayvanın kimyevi tahlili yapıldığı takdirde, topraktaki unsurlardan müteşekkil olduğu meydana çıkar.

Toprakta Bulunan Unsurlar

Toprakta en fazla bulunan unsur;

  • Oksijen (O) unsurudur.
  • Büyük miktarda klor (Cl),
  • Fosfat (P),
  • Flor (Fİ),
  • Kalsiyum (Ca),
  • Magnezyum (Mg),
  • Potasyum (K),
  • Sodyum (Na),
  • Demir (Fe),
  • Manganez (Mn),
  • Baryum (Ba),
  • Silisyum (Si),
  • Kükürt (S) bulunmaktadır.

Daha az nispette diğer tuzlar da bulunur. Bunlardan;

  • Nitrat (N),
  • Karbon monoksit (CO),
  • Magnezyum (Mg) ve diğer madenlerin klorid, fosfat ve oksitleri bulunur.

Tefsir kitapları (nutfe)’yi erkeğin suyu veya meni olarak söylemektedirler. Bense, bu sudan maksat, bu sıvının içinde bulunan protozonlardır diyorum. Buna delil olarak, Kur’an-ı Kerim’in şu ayetlerini gösterebilirim:

  • Hakikaten meniden, (rahme) döküldüğü zaman, erkek ve dişi iki cifti O yarattı (2). İnsan, kendisinin başıboş bırakılacağını mı sanıyor? (3)

Bu ayetler, Allah’ın; meniden çıkan bir nutfeden insanı yarattığını gösterir. Yani, bu meninin içinde bulunan hayvanlardan… Nutfenin, meniden başka bir şey olduğu da, şu ayet-i kerimeden anlaşılmaktadır:

  • O, akıtılan bir meni damlası değil miydi? (4)

Bir kimse, “Bu hastalık yoğurttaki bir mikroptan veya sudaki bir kurttan meydana gelmiştir” dediği zaman bunun manası, hastalığı mikroplu olan yoğurdun veya kurtlu olan suyun değil, yoğurtta yaşayan mikrobun veya suda yaşayan kurdun yaptığıdır.

Aynen bunun gibi, menide yaşayan hayvan (protozon)’dur. Bütün bu ayetlerden anlaşılıyor ki, Allah (c.c) nutfe ile meni arasındaki farkı göstermiştir.

Allah (c.c); İnsanı akıtılan meniden yarattık dememiş;

  • “O, (döl yatağına) dökülen meniden bir damla su değil miydi? (4)” buyurmuştur.

Yani sıvı ile protozon arasında fark göstermiştir. O zaman meni ile nutfe arasındaki fark bilinmiyor, meninin yalnız bir sıvı veya su olduğu zannediliyordu. Ancak, 1680 senesinde protozonların mikroskopla görülmesiyle, nutfe ile sıvı arasında fark bulunduğu anlaşılmıştır.

Şimdi de içindeki suyu ve nutfesiyle birlikte, meni sıvısından bahsedelim. Kur’an-ı Kerim buna da işaret ederek şöyle buyurmuştur:

  • (Eğer siz bir meniden yaratıldığınızı iddia ediyorsanız) O halde (rahimlere) dökmekte olduğunuz (o) meni nedir? Bana haber verin. Onu siz mi (düzgün bir insan suretine getiriyorsunuz), yoksa (o surete getirip) yaratanlar biz miyiz? (5)

Bu ayetin “akıttığınız” kelimesi, nutfe ile meniyi anlatmaktadır.

Akan Sıvının Özellikleri

Beyazla karışık, sarı, grimsi renkte, özel kokulu bir sıvıdır. Bu sıvı yumurtalıkların ifrazatından koper, prostat, üretre bezlerinden hasıl olur. En fazla prostat bezinden hasıl olur.

İnsan menisinde protozonlarla birlikte bazı vücut hücreleri, akyuvarlar, protein, karbonhidrat ve bazı tuzlar da bulunur. Bir defada çıkan menide en az 220 milyon protozoon bulunur.

Kadının gebe kalması için lazım olan ise, tek bir protozoondur.

Bu protozoonlar çıplak gözle görülemez. Boyu 1-1000 mikron olup, baş, gövde ve kuyruk olmak üzere üç bölgeden müteşekkildir. Nutfenin teşekkülü ise, uzun ve büyük bir konudur. Tafsilatı tıp kitaplarında mevcuttur.

Nutfe Karışımı

Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyurulur;

  • İnsanın üzerine uzun devirden öyle bir zaman geldi ki (o vakit) o, anılmaya değer bir şey bile değildi. Hakikat, biz insanı birbiriyle karışık bir damla sudan yarattık. Onu imtihan ediyoruz. Bu sebeple onu işitici, görücü yaptık (6)

Müfessirlerin çoğu, nutfe karışımının, erkeğin menisi ile kadının suyunun karışmasından meydana geldiğini söylemektedirler. Lügatta (emşac), karışım demektir. Nutfe kelimesini anlatırken, nutfeden maksat protozoondur, demiştik. Yani bu erkeğe has bir şeydir.

Emşac ise, nutfenin sıfatıdır. Nutfenin erkeğe has olması şu hadis-i şerif ile sabittir:

  • Nutfeleriniz için seçiniz ve layık olmayan yere koymayınız.

Emşac ve Nutfe Ne Demektir?

Bu bir karışımdır ve kompleks bir nutfedir. Şekli basit olmakla beraber yapısı geniş ve komplekstir. Birkaç maddeden müteşekkildir. Protozoon esasen bir hücre olup; protein, nişasta, hidrokarbon, tuz ve sudan müteşekkildir.

Bu hücrenin nukleus, cidar, nukleolus ve sentropol’ü de vardır. Bundan başka birçok hususiyetleri varsa da, burada bahsedilmesine lüzum yoktur. Zaten burada nutfenin genetik özellikleri hakkında geniş bilgi vermek, okuyucuları nutfe karışımı hakkında kesin delillere kavuşturmak içindir.

Nutfenin teşekkülü ve karışımının vücuda gelmesinden de bunun için bahsedilmiştir. Protozoon denilen yaratık, ince başıyla dişinin yumurtasını delerek içine girer. Onunla birleşerek erkeğin sıfatlarını dişi yumurtaya nakledip meydana gelecek yavrunun babasına benzemesini sağladığı gibi, onda bulunan hastalıkları da irsi olarak yavruya nakleder.

Tıp ilmi, protozoonun nukleus’u ile dişi yumurtanın nukleus’unun, irsi sıfatlara sebep olan kromozomlara bölünerek, irsiyet özelliklerine malik olduklarını bildirmektedir. Nutfeyi mikroskop altında incelediğimizde, canlı, hareketli, şekil bakımından olduğu kadar hacim bakımından da birbirlerine benzer olduğunu görürüz.

Birbirlerine benzeyen bu protozoonlar, dişi yumurta ile birleştikten sonra, çeşitli ve muhtelif genleri meydana getirirler. Bunun neticesi; bazı yavrunun siyah bazısının beyaz, bazısının dişi bazısının erkek, bazısının deli bazısının akıllı olması ortaya çıkmaktadır.

  • Bütün bunların meydana gelmesi, nutfenin karışık hale girerek bu neticeleri doğurması insanoğluna büyük bir delil ve Kudret-i ilahiyeyi gösteren tasvir olarak kafi gelmiyor mu?
  • Bu genleri, birbirine benzer halden çıkararak, büyük değişikliklere sokan nedir?
  • Hilkat başlangıcında birbirine benzeyenler, sonunda çeşit çeşit ayrılıklara sebep olmaktadırlar. Bunları meydana getiren amil nedir?

Muhakkak ki, nutfeden ve dişi yumurtadan vücudu meydana getiren Allah (c.c)’ın, yaptığı gizli, bir şey, o karışık nokta, sağlam bir yere bırakılmış ve saklanılmıştır. ilim bunu hala bulmuş değildir.

Kaynak: Yazan: Dr. Hamid el-Guvabi & Çevirmen: Muzaffer Çobanbeyli / Diyanet İlmi Dergisi / Mart 1971 / bkz: 53-56

(1-Mü’minun Süresi 12) (2-Necm Süresi 45-46) (3-Kıyame Süresi 36) (4-Kıyame Süresi 37 (5-Vakıa Süresi 58-59) (6-İnsan Süresi 1-2)

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.