Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,3078
EURO
10,0792
ALTIN
488,37
BIST
1.445
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
24°C
Bursa
24°C
Az Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
28°C
Cuma Az Bulutlu
28°C
Cumartesi Az Bulutlu
29°C
Pazar Gök Gürültülü
24°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Covid-19 Sayesinde İnsanın Kendisi ile Yüzleşmesi
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?

Nuh Süresi Tefsiri & Beyanu’l-Hak

17.11.2020
0
A+
A-

Nuh Süresi Mekki Bir Süre Olup 28 Ayettir

Nuh Süresi Mekki’dir. Hz Peygamber’in elçi olarak gönderilmesinin dördüncü yılında ve bit bütün halinde indirilmiştir. Tamamı 28 ayet olan bu süre Hz Osman’ın Mushaf’ındaki kronolojik sıralamaya göre 71, Hz Ebu Bekir’in cem ettirdiği elimizdeki Kur’an’a göre ise 71. süredir.

Nuh (a.s) ile Hz Peygamber, elçilikleri ve kavimlerinin tepkileri bakımından birbirlerine benzemektedirler. O da kavmine peygamber gönderilmişti. Aralarında tam 950 yıl elçilik görevi yaptı. Onun bütün çabası Hz Muhammed gibi, insanları gelmeden önce hak ettikleri büyük azaptan kurtarmaktı. O da kavmini putlara tapmaktan vazgeçirip tevhide, yalnız Allah’a kulluk etmeye çağırmıştı. O da gece dememiş, gündüz dememiş, açık ve gizli olarak sürekli olarak davet etmişti.

O da Hz Muhammed gibi şahsına yapılan hakaretlere aldırış etmemiş, kendini helak edercesine kavmini ateşten kurtarmaya çalışmıştı. Fakat onun daveti de kavmini Allah’tan daha fazla uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramadı.

Ona da çok az insan iman etti. Onlar da Allah’ı ciddiye almadılar. Tehdit edildikleri azaba kulak asmadılar. Allah’ın, akla hitap eden, düşündüren, gerçekleri açıkça gösteren, uyaran, müjdeleyen ayetlerini dinlememek için parmaklarını kulaklarına tıkadılar, hatta elbiselerini başlarına bürüdüler.

Bilhassa toplumun ileri gelenler olarak bilinenler, şirkten tevhide dönenleri aşağılayarak, zulüm ve işkence ile tekrar şirke döndürmeye çalıştılar. Sözlerini dinleyen kimselere de sakın ha, atalarınızın tanrılarına, bilhassa Vedd, Süva, Yeğus, Ye’uk ve Nesr’i terk etmeyin dediler. Onlar da bunlar gibi büyüklerinin sözünü dinlediler; atalarının tanrılarını terk etmeye hiç yanaşmadılar.

İşte Nuh (a.s) kavmine bu, insanlık dışı tavırlarını onlara hatırlatmak, yaptıklarının ve yaşayış biçimlerinin yanlış olduğunu söylemek ve zulümlerinin başlarına getireceği korkunç sonuçlardan kendilerini sakındırmak istedi, fakat uyarıları hiç etki etmedi. Kavmi, Nuh’un ikazlarını düşünmeye bile yanaşmadılar. İçlerinden akıllı ve bilgili geçinen sözde büyükler ise halka, doğru yolda olduklarını söyleyerek onları saptırdıkça saptırdılar.

Aynı zamanda bir bilge kişi olan Nuh (a.s), yaklaşık on asır süre tebliğinin sonunda kavmini çok iyi anlamıştı. Onlardan hiçbir hayır çıkmayacağını bilmişti. Yaşadıkları takdirde onların, insanlık alemine ne gibi zarar vereceklerini ve nasıl bir nesil yetiştireceklerini tasavvur edebiliyordu. O nedenle, hiç olmazsa başkalarına zarar vermesinler diye Rabb’ine en son durumu arz etti:

Sonuçta olan oldu; gemiye binen az bir topluluğun dışındakiler, tufan ile birlikte yok olup gittiler.

Bu küçük sürenin, Hz Peygamber’e ve müminlere teselli, Allah’ı gerektiğince takdire demeyen ve tebliğin önünde engel teşkil eden müşriklere de uyarı kabilinden çok şeyler söylediği muhakkaktır

Kaynak: M. Zeki Duman / Beyanu’l-Hak / C: II / bkz: 199-400

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.