Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,7690
EURO
10,4227
ALTIN
498,83
BIST
1.391
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Gök Gürültülü
27°C
Bursa
27°C
Gök Gürültülü
Pazartesi Gök Gürültülü
27°C
Salı Parçalı Bulutlu
30°C
Çarşamba Gök Gürültülü
31°C
Perşembe Parçalı Bulutlu
30°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?
Namazda Secdelerden Birisini Unutan Birisi Ne Yapmalı?

Ölümü Çokça Zikrederek Nefsin Terbiye Edilmesi

İslam ve Kur'an adlı kardeş web sitemize ulaşmak için Tıklayınız

26.03.2020
0
A+
A-

Dünya hayatı fanidir deriz; ama şu dünya hayatı bizi öylesine kendine bağlar ki, sanki ölüm bize hiç gelmeyecekmiş gibi zannederiz. Oysaki ölüm ve hayat birbiri ardına eklenmektedir. İnsanoğlu ise bu dünyada elde ettiklerinden başka ölüm esnasında ne ile karşı karşıya gelecektir? Bu dünya bir imtihan yeri değil mi? Kur’an-ı Kerim‘de beyan edildiği üzere: ‘Hanginizin daha güzel iş ortaya koyacağını denemek için, ölümü ve hayatı yaratan O’dur. O azizdir, gafurdur (üstün kudret sahibidir, affı ve mağfireti boldur) (Mülk 2)’

Evet, ölüm ve hayat insanı imtihan için var edilmiştir İnsan da bu alemde salih amel işlesin de yüz akıyla ilahi huzura gitsin diye yaratılmıştır. Müfessirin-i izam şöyle buyurmuştur:.

‘Allah Teala hangimizin ölümü çok zikrettiğini, zikrettiği ölüme göre kimlerin en güzel şekilde hazırlandığını, kimlerin Allah’tan korkup sakındığını göstersin diye ölümü ve hayatı yaratmıştır’

Ölümü zikretmek, hatırlamak, müminin en temel vazifelerinden biridir. Çünkü bilen için ölüm en büyük nasihattır. Ölümden ibret almayanın hayatı sanki hiç yaşanmamış gibidir. İçi bomboş ve değersizdir. Onun için Resulüllah Efendimiz (s.a.v). ölümü çok zikretmemizi bize buyurmuştur. ‘Lezzetleri kesen şeyi (yani ölümü) çokça anın’

Ölümü çok zikreden Allah Teala üç nimet ikram eder.

1-► Bu kimse çabuk tövbekar olur

2-► İbadetlerinde ferahlık ve lezzet duyar

3-► Kanaatkar olur

Ölümü anmayanlara da bunların aksi ceza verilir ki onlarda şunlardır;

1-► Geç tövbe eder veya hiç etmez.

2-► İbadetlerinden lezzet almak yerine bıkkınlık ve sıkıntı duyar

3-► Kanaat etmez, hırs sahibi olur

Sonu ölüm olan bu hayat yolculuğunda insanoğlu; nefsi, kalbi ve ruhunu Allah’ın emrine göre bir dengede tutmak zorundadır. Nefis, giyinmek, evlenmek gibi meşru şeyler isterse bunun yolu bellidir. Ama nefis, haramları isterse ve kulda bu haramları yaparsa, dünya hayatı bir lezzet mahalli olacakken, elemli ve sıkıntılı bir cehennem hayatına dönüverir.

İşte Muhteremler !

Nefis, bu dünya hayatında, dünyanın çekiciliğini Müslümanın aleyhine kullanmak, helali haramı birbirine karıştırmak ister. Nefis, şerli sıfatlarıyla insanı heva ve hevese, kötülüklere çeker, haramdan lezzet aldırmaya çalışır. Şeytan da nefsin bu azgınlığını körükler, haramlara teşvik eder. Sabır, kılıç gibi yetişirse o insana ne mutlu! Yoksa bu nizam ve intizamın, denge ve düzenin dışına çıkan Allah korusun helak olur.

Nefis, istek, arzu ve şehvetleri terbiye edilmez ise insana bu dünyayı cehennem eder.

En güzel biçimde yaratılan insan, hayırlı iken nefsinin sıfatlarına uyarak bir anda şer olanın içinde buluverir kendini. Çünkü nefis, fıtratı gereği şerre meyyaldir. Onun için Allah’ın hükmüne boyun eğmek istemez. Nefsin bu özelliği idrak edilmez ise, terbiye edilmesi söz konusu olmaz.

Nefsin ölmesi denildiği zaman, dünya hayatının sona ermesi gibi bir durum anlaşılmamalıdır.

Nefsin ölmesi demek;

Bir çirkin halden güzel bir hale, bir güzel halden daha güzel bir sıfata geçerek, muhabbet ve marifette yücelmek demektir. Tabir yerindeyse nefis, binilmemiş ata benzer. Nasıl ki ata ilk binen onu terbiye eder ve sonra at sahibine alışır. Aynen bunun gibi nefis de terbiye edilmezse hırçınlaşır, azgınlaşır ve sahibini yere çarpan azgın at misali yerden yere vurur.,.

Kaynak: Mehmet Ildırar / Tasavvuf Ve Nefis Terbiyesi / bkz: 173-175

    Yorumlar

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.