Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,5492
EURO
10,0853
ALTIN
495,52
BIST
1.352
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Gök Gürültülü
31°C
Bursa
31°C
Gök Gürültülü
Pazartesi Parçalı Bulutlu
32°C
Salı Parçalı Bulutlu
33°C
Çarşamba Az Bulutlu
35°C
Perşembe Az Bulutlu
35°C
SON DAKİKA
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Vakti İyi Değerlendirmek
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?
Namazda Secdelerden Birisini Unutan Birisi Ne Yapmalı?
Namazda Huşu
Neden Namaz?
Maddeler Halinde Namazı Bozmayan Şeyler Nelerdir?
Namazın Mekruhları Nelerdir?
Kulluk Borcu: Namaz
Namaz ve Nefis
İlmin Fazileti
Namazın Farzları
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır (Nisa 103)
Namazın Adabına Uygun Davranışlar
Namaz Kılarken Başka Şeyleri Düşünmek
Çocuğa Doğru Yaklaşım
Namazda Yanlışlıkla Fatiha Süresinden Önce Bir Süre Okuyan Kişi Ne Yapmalı?
Namazın İnsana Kazandırdıkları (vaaz)
Namaza Engel Olan Pislikler
İstenmeyen İmam Namaz Kıldırabilir mi?
Namazın Anlamı ve Manası
Hiçlik Makamı Hikayesi & Nasrettin Hoca
Kul Hakkı ve Kamu Mallarını Korumak
Sabır ve Namaz
Diriliş (Ahmed Günbay Yıldız / O’na Secde Yakışıyor)
Hangisi Aptal…! Berber mi Çocuk mu?
Namaz Kılarken Önüme Birisi Oturursa Nasıl Hareket Etmeliyiz?
Ey Gafil Gel Uyan! Bu Sözlerim Sana
Kurtuluşa Erenler
Abdest & Gusül ve Teyemmüm
Allah’a Yönelmek ve O’nun Yoluna Girmek
Taktilo, Bilgisayar ve Yabancı Dil Bilen Köpek
En Değerli İnsan
İpek Elbise ile Namaz Kılmak Günah Mıdır?
Farz Namazın Son İki Rekatında Zamm-ı Süre Okunursa
Siz Hiç Hayallerinizden Sıfır Aldınız mı?
Namazda Vesvese
Kaza Namazı Nasıl Hesaplanır?
Namaz Hatırlatıldığı Zaman Neden Yaban Eşekleri Gibi Arkanızı Dönüp Kaçıyorsunuz?
İşyerinde İzin Almadan Namaz Kılabilir miyim?
Namazı Huşu ve Huzur İçinde Kılmak
Namaz Kılarken Gözleri Kapatmak Günah mı?
Mantık Bize Ne Öğretir?
Namazı Cem Etmek ve Şartları
Namazda Yapılan Hareketlerin Anlamları
Namazın Önemi
Baloncu ve Çocuğun Hikayesi
Namaz Kılmayan Birisi Nasıl Ölür?

Şeytanın Kalbe Giriş Yolları-5

İslam ve Kur'an adlı kardeş web sitemize ulaşmak için Tıklayınız

26.09.2020
0
A+
A-

Şeytanın kalpden uzaklaştırılması için çare nedir?

Sadece zikretmek ve ‘La havle vela kuvvete illa billah’ demek bunun için yeterli midir ? şeklinde bir soru sorarsan, buna şöyle cevap veririm ?

Ey okuyucu şunu bil ki, kalbi korumanın asıl çaresi, şeytanın kalbe giden yollarını kapamaktır. Buda insan kötü huylarından vazgeçmesi ile sağlanır. Bunları tek tek açıklamak sözü çok uzatmak olur. Oysa burada asıl amacımız, tehlikeli sıfatların ilaç ve çarelerini bildirmektir. Bu kötü sıfatların kaynağı kalpde kurutulup, kapıları kapatıldığı zaman artık şeytanın kalbe giden önemli yolları kesilmiş sayılır. Bunlardan başka daha çok gizli bir kaç yol varsa da şeytan oradan çok zor ve düzensiz bir şekilde kalbe girebilir. Hz Allah’ı gerçek manada zikretmek kalbi kötü sıfatlardan temizledikten sonra, onun emirlerine aynen uyarak tamir etmek suretiyle olur. Böyle yapılmazsa, zikir şeytanın bir oyalamasından ibaret kalır ve kalp üzerinde bir hükmü olamaz. Şeytanın baskısı da önlenemez.

Yüce Allah buyuruyor ki;

Allah’tan korkanlar şeytanın bir vesvesesine uğrayınca, Allah’ı ve azabını düşünürler, bir de bakarsınız onlar doğruyu görüp vesveseyi atlatmışlardır. (A’raf Süresi 201)

[ads1]

Bu durum Cenab-ı Hak’tan hakkıyla korkanlara mahsustur. Şeytan, insana yaklaşan aç bir köpeğe benzer. Eğer sende et kemik gibi onun yiyeceği maddeler yoksa, kovmakla onu yanından uzaklaştırabilirsin, ama onun istediği bu maddeler varsa o zaman ‘defol git’ demekle köpeği yanından uzaklaştıramazsın. Şeytanın durumu da böyledir. Eğer girdiği kalpde tutunabileceği bir kuvveti yoksa sadece zikir ile oradan çıkarılabilir, ancak o kalp da şehvet istekleri üstün durumda geçmiş ise, zikrin tesiri kenarlara doğru kayar ve şeytan kalbin merkezine geçip yerleşir. Kötü sıfatlardan ve şehevi arzulardan arındırılmış, Allah korkusunu içine yerleştirmiş seçkin kişilerin kalbine şeytanın girişi artık şehvet yolu ile değil, zikirden gafil olmaları sayesinde girer. Onlar tekrar zikre yöneldikleri zaman ise orada barınamayarak çıkıp gider. Aşağıdaki ayet-i kerime de bunu gösterir.

Yüce Allah buyuruyor ki; Kovulmuş şeytandan Allah’a sığının (Nahl Süresi 98)

Müminin Şeytanı ile Kafirin Şeytanı Karşılaşınca

Sahabilerden Ebu Hureyre şöyle anlatıyor;

[ads2]

Mü’minin yanında bulunan şeytan ile kafirin yanında bulunan şeytan bir gün buluşurlar. Kafirin şeytanı semiz, güzel kıyafetli ve temizdir. Mü’minin yanında bulunan şeytan ise zayıf, çıplak, kirlidir. Kafirin şeytanı sorar;

Bu ne hal böyle? Öteki cevap verir;

Elimden ne gelir? Öyle bir kimseye düştüm ki, yemek yiyeceği zaman Besmele çeker, sofrasına yanaşamayıp aç kalırım. İçeceği zaman Besmele çeker, susuz kalırım. Elbisesini giyerken Besmele çeker çıplak kalırım. Yıkanacağı zaman Besmele çeker pis kalırım. Kafirin şeytanı da şöyle der;

Benim yanında bulunduğum adam bunları yaparken hiç birisi için Besmele çekmez. Böylece ben içme ve giymesinde ona ortak olurum.

Davranışları ile şeytanın yolundan giden kimse dili ile Allah’ı zikretse de o şeytanın yoldaşıdır.

Kaynak: İmam-ı Gazali / el-İhya / C:3 / bkz: 103-104

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.