Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
8,5492
EURO
10,0853
ALTIN
495,52
BIST
1.352
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Gök Gürültülü
31°C
Bursa
31°C
Gök Gürültülü
Pazartesi Parçalı Bulutlu
32°C
Salı Parçalı Bulutlu
33°C
Çarşamba Az Bulutlu
35°C
Perşembe Az Bulutlu
35°C
SON DAKİKA
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Vakti İyi Değerlendirmek
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz
Hasta Olanlar Nasıl Namaz Kılınır?
Namazda Secdelerden Birisini Unutan Birisi Ne Yapmalı?
Namazda Huşu
Neden Namaz?
Maddeler Halinde Namazı Bozmayan Şeyler Nelerdir?
Namazın Mekruhları Nelerdir?
Kulluk Borcu: Namaz
Namaz ve Nefis
İlmin Fazileti
Namazın Farzları
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır (Nisa 103)
Namazın Adabına Uygun Davranışlar
Namaz Kılarken Başka Şeyleri Düşünmek
Çocuğa Doğru Yaklaşım
Namazda Yanlışlıkla Fatiha Süresinden Önce Bir Süre Okuyan Kişi Ne Yapmalı?
Namazın İnsana Kazandırdıkları (vaaz)
Namaza Engel Olan Pislikler
İstenmeyen İmam Namaz Kıldırabilir mi?
Namazın Anlamı ve Manası
Hiçlik Makamı Hikayesi & Nasrettin Hoca
Kul Hakkı ve Kamu Mallarını Korumak
Sabır ve Namaz
Diriliş (Ahmed Günbay Yıldız / O’na Secde Yakışıyor)
Hangisi Aptal…! Berber mi Çocuk mu?
Namaz Kılarken Önüme Birisi Oturursa Nasıl Hareket Etmeliyiz?
Ey Gafil Gel Uyan! Bu Sözlerim Sana
Kurtuluşa Erenler
Abdest & Gusül ve Teyemmüm
Allah’a Yönelmek ve O’nun Yoluna Girmek
Taktilo, Bilgisayar ve Yabancı Dil Bilen Köpek
En Değerli İnsan
İpek Elbise ile Namaz Kılmak Günah Mıdır?
Farz Namazın Son İki Rekatında Zamm-ı Süre Okunursa
Siz Hiç Hayallerinizden Sıfır Aldınız mı?
Namazda Vesvese
Kaza Namazı Nasıl Hesaplanır?
Namaz Hatırlatıldığı Zaman Neden Yaban Eşekleri Gibi Arkanızı Dönüp Kaçıyorsunuz?
İşyerinde İzin Almadan Namaz Kılabilir miyim?
Namazı Huşu ve Huzur İçinde Kılmak
Namaz Kılarken Gözleri Kapatmak Günah mı?
Mantık Bize Ne Öğretir?
Namazı Cem Etmek ve Şartları
Namazda Yapılan Hareketlerin Anlamları
Namazın Önemi
Baloncu ve Çocuğun Hikayesi
Namaz Kılmayan Birisi Nasıl Ölür?

Yaptığın Şey Ya Şükürdür Ya Küfürdür

İslam ve Kur'an adlı kardeş web sitemize ulaşmak için Tıklayınız

16.09.2020
0
A+
A-

Bu örneğin iyice anladıysan hareketini, sükununu, konuşmanı, susmanı ve yaptığın her fiili ona kıyas et. Çünkü yaptığın şey ya şükür veya nankörlüktür. Çünkü bu ikisinden başka bir şey olması mümkün değildir. Bu fiillerden bazısı kerahet, bazısı da haram olarak nitelenir. Bir örnek vereyim: Sağ elle istinca yaptığın zaman el nimetine nankörlük etmiş olursun. Çünkü yüce Allah senin için iki el yaratıp birini diğerinden daha kuvvetli kıldığında, genelde üstünlüğünün fazla olmasından dolayı onurlandırılmayı ve üstün tutulmayı hak eder. Çünkü eksik olanı üstün tutmak adaletten sapmaktır. Yüce Allah ise ancak adaletli olmayı emreder. Sonra sana iki el veren Allah seni bir kısmı mushafı tutmak gibi şerefli, bir kısmı da necaseti temizlemek gibi adi olan işleri yapmak zorunda bırakmıştır. Sen mushafı sol elinde tutup necaseti sağ elinle sağ elinle temizlersen şerefli olanın yerine adi olanı getirmiş ve ona haksızlık etmiş olursun.

Aynı şekilde, örneğin kıbleye doğru tükürsen veya kıbleye dönük olarak olarak hacet gidersen yönleri yaratmasında yüce Allah’ın nimetine nankörlük etmiş olursun. Çünkü yüce Allah yönleri, yapacağın hareketlerde geniş bir alan olarak yaratmış ve onları şerefli kıldığı ve kılmadığı yönler olarak ikiye ayırmıştır. Yüce Allah, kalbinin ona bağlanıp bu sayede bedeninin de ibadette vakar anlamında onun yönüne bağlanacağı kendi zatı nispet ettiği bir ev (Kabe) yaratmıştır. Amellerin; taat gibi şerefli ve tükürmek gibi adi olmak üzere ikiye ayrıldığına göre, kıbleye doğru tükürürsen ona zulmetmiş ve ibadetinin tam olmasını sağlayan kıbleyi yaratan Allah’ın bu nimetine nankörlük etmiş olursun.

[ads1]

Aynı şekilde, ayakkabılarını giyerken sol ayakla giymeye başlarsan zulmetmiş olursun. Çünkü ayakkabı ayağı korumak içindir ve onda bir payı vardır. Payları dağıtırken en şerefli olandan işe başlamak gerekir. Böyle yapmak adalettir ve hikmete vefa göstermektir. Bunun aksi ise zulümdür, ayak ve ayakkabı nimetine nankörlüktür.

Aynı şekilde, önemli bir ihtiyacı ve geçerli bir amacı olamadığı halde bir ağaç dalını kıran kişi yüce Allah’ın ağaçları ve elleri yaratması nimetine nankörlük etmiştir. El, ebes işler yapması için yaratılmamıştır. Ağaçlar ise onlardan faydalanmak için yaratılmıştır. Fayda sağlama amacı olmaksızın henüz tam büyüklüğüne erişmemiş bir dalı kırmak hikmetin güttüğü amaca aykırıdır ve adaletten sapmaktır. Eğer bunu yapanın geçerli bir amacı varsa bunu yapabilir. Çünkü ağaçlar ve hayvanlar insanların amaçları ve kullanımları için yaratılmıştır. Kişi başkasına ait olan bir ağacın dalını kırarsa ona ihtiyacı olsa bile zalim olur.

“Bu söylenenler doğrultusunda yüce Allah’ın her şeyde bir hikmet gözettiği, kulların bazı fiillerini söz konusu hikmeti tamamlamak ve o hikmetten istenen şeye ulaşmak üzere birer sebep kıldığı ve bazı fiillerini de söz konusu hikmetin tamamlanması önünde birer engel olacak şekilde kullanan her fiil nankörlüktür.

İnsan Neden Günah İşler?

 

En Güzel Sözler ve Resimli Duvar Kağıtları-5

Kaynak: İbnü’l-Cevzi / Minhacü’l-Kasıdin Ve Müfidü’s-Sadıkin / C: 2 / bkz: 312-313

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.