Namaz Gusül Kur'an Allah Tövbe Vesvese
DOLAR
7,3832
EURO
8,9563
ALTIN
439,77
BIST
1.541
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Rüzgarlı
18°C
Bursa
18°C
Rüzgarlı
Çarşamba Karla Karışık Yağmur
11°C
Perşembe Karla Karışık Yağmur
5°C
Cuma Yağışlı
9°C
Cumartesi Yağışlı
13°C
SON DAKİKA
Farz ve Nafile İbadetlerin Önemi
Ben Sana Emretmişken Seni Secde Etmekten Alıkoyan Nedir?
Ezan-ı Muhammediye
Allah Var Diyorsun Ondan Sonra Yok Gibi Davranıyorsun
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Yaşıyorsunuz
Oğlum! Nasihat İstiyordun Al Sana Nasihat
Yetiş Ey Allah’ın Resulü Yıkılıyoruz
Allah Var Diyorsun Ama Yok Gibi Davranıyorsun
Ey İnsanlar…!
Verilen Sözü Yerine Getirmek
Kanaatkar Olmak yada İyilik Yaparım adına Dünya malı Toplamak. Sonuç mu?
Hz Ali’nin oğlu Hz Hasan’a Nasihatleri
Hz Ali’nin Güzel Bir Vaazı
Taharetsiz Namaz Kabul Olur mu?
Secdede Ayakların Yerden Kesilmesi Namaza Zarar Verir mi?
Vakti İyi Değerlendirmek
Çocuğun Anne Baba Üzerindeki Hakkı – Diyanet
Her Nefesin Kıymetini Bilmek
Sahi Ya Ne Oldu Bize?
Namaz Belirli Vakitlerde Müminlere Farz Kılınmıştır
Namaz Dinin Direğidir
Cinsel İlişki Hakkında Bilmeniz Gereken Hususlar
Cinsel İlişkiye Girmenin Amacı ve Gayesi
Namazda Allah’tan Habersiz Olmak
Kerahat Vaktinde Neden Namaz Kılınmaz?
Vakit Namazlarının Geciktirilmesi
Namazın Vacipleri Nelerdir?
Namazlardaki Rekat Sayıları Neden Farklı?
İşçi ve İşveren için Namaz Meselesi
Sahibini Kötülükten Alıkoymayan Namaz Hakkında; Bir Ayet Bir hadis İnceleme
Sorumluluk İsteyen Bir İbadet: Namaz
Kıldığın Namaz Sende Değişikliğe Sebep Olmuyorsa O Namaza Yeniden Başla
Seferi iken Kılınamayan Namazın Kazası Nasıl Yapılır?
Kaç Yaşına Kadar ve Namaz Kılmayan Çocuğun Günahı Kimedir?
Ters İlişkinin Zararları
Cemaatle Namaz Kılmak
Helal Haram Duyarlılığı Hakkında Vaaz & Diyanet
Kısaca Namazı Bozan Davranışlar & Diyanet
Hangi Vakitlerde Namaz Kılınmaz ve Sebepleri
Namaz Kılarken Her Rekatta Aynı Süreyi Okumak Caiz midir?
Namaz Kılarken Aklımıza Başka Şeyler Geliyorsa
Namaz Neye Benzer?
Namazı Vaktinde Kılmanın Önemi ve Gerekliliği
Uyuma ve Unutma Sebebiyle Kaçırılan Namazın Hükmü Nedir?
Namazı Dosdoğru Kılın Ayeti ve Tefsiri
Namazı Bozan Şeyler Nelerdir?
Namaz Kılan Birisini Güldürmek Günah Mıdır?
Namazın Sünnetleri Nelerdir?
İş Yerinde Namaz Kılamıyorum. Ne Yapmalıyım?
Namazda Tadil-i Erkanın Hükmü Nedir?
Namazı Huşu İçinde Kılmak
Fe Eyne Tezhebun (Bu Gidiş Nereye?)
Namaza Hazırlık Yapmak ve Şartları
Covid-19 Sayesinde İnsanın Kendisi ile Yüzleşmesi
Namaz Kılarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Namazda Şeytandan Gelen Vesvese
Namaz Kılmanın ve Cemaatin Fazileti
Gözümün Nuru, Dinin Direği Namaz
Namaz Konusunda Gevşeklik ve Tembellik Göstermenin Bazı Sonuçları
Salih Bir Amel: Namaz

Yetişkin Kız Ve Erkeklerin Evlendirilmesi

29.11.2020
0
A+
A-

Çocuklarını yetiştiren anne babalar onlara İslami ahlakın ve Resulüllah’ın sünnetini, kızlara, karının kocasına karşı olan vazifelerini, erkek çocuklara da kocanın karısına karşı olan vazifelerini öğretmeli ve evlenecek yasa geldikleri zamanda onları münasip bir şekilde evlendirmelidir.


Peygamberimiz (s.a.v) buyuruyor ki: “Anne babanın çocuklarına karşı ola görevlerinden biri de onları evlendirme çağına geldiklerinde evlendirmektir (1)”

“Erkek ve kız çocuklarınızı evlendiriniz. Kızlarınıza ziynet olarak altın veya gümüş takınız. Onlara yeni ve güzel elbiseler giydirerek (süsleyiniz). Beğenilmeleri ve kendilerine taliplerin çıkması için onlara hediyeler veriniz (2)”. Yine Resulüllah bir hadislerinde şöyle buyuruyor:

Bir kadın dört şey için nikah edilir.

∟ Malı için,

∟ Güzelliği için,

∟ Asaleti için,

∟ Dindarlığı için.

Sen dindar olan kızı seç ki, elini toprak tutsun.» (3)

Evlenecek olan kadın ve erkeğin birbirlerine her cihetten denk olmasına küfüv adı verilir. Resulüllah’ın buyurduğu gibi özellikle zamanımızda kadınların dindar ve ahlaklı olanları tercih edilmelidir.

Peygamberimiz (S.A.S) buyuruyor ki:

“Kadınlarla sadece güzelliği için evlenmeyin. Çünkü güzelliğinin o kadını helak etmesi mümkündür. Kadınlarla zenginliği sebebiyle de evlenmeyin. Zira malları onları azıtabilir. Ancak dindarlıklarından dolayı evlenin. Zayıf, esmer de olsa dindar bir cariye (dini zayıf güzel bir cariyeden) daha üstündür (4)”

Bir kadını şerefi, asaleti ve zenginliği sebebiyle alan kimse hakkında Resûlullah şöyle buyurdu:

Allah, bir kadını şerefi için nikahlayan kimsenin zilletini, malı için nikahlıyanın fakirliğini, güzelliği için nikahlıyanın aşağılığını artırır.

Gözünü yabancıdan sakınmak ve akrabalık hakkını korumak gayesiyle evlenirse. Allah onu aldığı kadınla, kadını da o erkekle mutlu kılar (5)

Babalar kızlarına uygun bir nasip çıkınca verilmesinde ve nikahında acele edip dinde emanet olarak duran kızını sahibine, verip zamanında yerleştirmeli ve üzerinden sorumluluğu atmalıdır.

Zamanımızda birçok kimseler ne yazık ki, kızlarına, uygun bir talipli çıktığı halde gösterişe, unvana ve mevkiye aldanarak kızlarını verecekleri kimsenin amir, memur ve zengin bir kimse olmasını istiyor ve boşuna bekletip duruyorlar da nihayet hem kendileri ve hem de çocukları, çeşitli felaket ve belalara maruz kalıyor. Kızları başka yabancı bir erkekle buluşur, dolaşır ve böylece ailesini rezil eder, yahutta kendine göre bir talipli çıkmadığı için yaşlanarak evde kalır.

Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu:

Din ve huyundan memnun olduğunuz bir kimse kızınıza talip olursa kızınızı ona veriniz. Bunu yapmazsanız yeryüzünde fitne ve büyük bir fesat çıkar.

Ashab sordular ki:

Ya Resulüllah, isteyen kimse fakirse yahut soysuz yani asaleti olmayan bir kimse ise (ne yapalım?)

Resulüllah buyurdu ki:

Size dindar ve güzel huylu bir kimse kız istemeye gelirse kızınızı onunla evlendirin». Resulüllah bu sözlerini üç kez tekrarladı (6)

Zenginliğe, mevki ve makama önem vererek kızını din ve imanından habersiz fasık bir kimseye verecek olursa kızının hem dünya ve hem de ahiretteki saadet ve selametini yıkmış olacağından, o kimse kızını manen katletmiş demektir. Resulüllah böyle kimseler hakkında şöyle buyuruyor:

Kızını fasıklardan biri ile nikahlayan kimse üzerine her gün bin defa lanet yağar. O kimsenin ameli Sema’ya (AIlah’a) yükselmez. Onun duasına icabet edilmez ve yapmış olduğu farz ve nafile ibâdeti kabul olmaz

Çocukların evlendirilmeleri hususunda anne babadan başka akrabalar üzerine düşen önemli vazifeler vardır.

Çünkü buluğ çağına eren çocukların bütün ömürleri boyunca mutlu bir aile yuvasına sahip olmaları, din, iman, haysiyet, şeref ve iffetle yaşamaları, hem dünyada ve hem de ahiret saadetine kavuşmaları, anne baba ve yakınlarının evlenecekleri zaman ve evlendirecekleri kişiyi iyi tespit etmelerine ve bu husustaki gayretlerine bağlıdır.

Anne babalar evlendirmekle çocuklarına karşı ifa edecekleri en son vazifeyi yerine getirirken enine boyuna düşünmeli ve alacakları veya verecekleri kimseleri sormadan ve araştırmaları gerekir. Bu görevi yerine getirmedikleri takdirde yavrularının hem maddi ve manevi üzüntülere, çeşitli felaketlere düşmelerine sebep olacakları için bu mes’uliyeti yüklenmiş olur.

Evlenmede kız çocuğunun durumu erkeğe göre daha farklı ve daha önemli bir durum arz eder. Çünkü boşanmak yani talak dinen erkek üzerindedir. Hele şimdiki devirde bu hususa çok önem verilmeli ve gereken dikkat gösterilmelidir.

Anne ve babalar çocuklarını evlendirirken meslek, kabiliyet niyet ve isteklerini nazarı dikkate alıp ona göre hareket etmelidirler.

Zira gerek kız ve gerekse erkeklerin kabiliyet ve arzları çeşit çeşittir. Bu hususlar göz önünde bulundurulmazsa sonu pişmanlık olur.

Kaynak: Turan Yazılım – Mürşit 5 – İlmihal – Evlilik Hayatı Ve Mahremiyetleri

(1) Leyâmiul -Ukûl, c: 3. j: 219 (2) ihya et-Terğib, Fin-Nikâh, c: 2, j: 29. (3) Buhari. K. Nikâh. 15. bab. (4) ibn-i Mace, K. Nikâh, 6. bab. (5) M. Zevaid. c: 4, j: 252 (6) et-Tac, c: 2 s: 284.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.